DB Port Szczecin zbroi się w nową suwnicę STS. Jej elementy przypłynęły już do Szczecina, a sama maszyna będzie gotowa do pracy jeszcze w tym roku.
Podstawowe elementy suwnicy kontenerowej typu STS (ship to shore – ze statku na ląd) dotarły na Nabrzeże Fińskie w szczecińskim porcie 1 lipca. Do Polski z Irlandii dostarczył je 143-metrowy frachtowiec Puka. Odbiorcą ładunku był operator portowy DB Port Szczecin, który będzie eksploatował suwnicę. Na nabrzeże ze statku wyładowano 42-metrową główną belkę suwnicy, kabinę operatora, nogi maszyny oraz wysięgnik (który będzie mógł sięgać 48 metrów od nabrzeża). Do kompletu brakuje jeszcze wyposażenia elektronicznego, które ma dotrzeć do Szczecina osobno.
Nowa suwnica będzie obsługiwała ładunki skonteneryzowane. Po montażu, który ma być zakończony jesienią, będzie w stanie podnieść na haku do 70 ton lub dwa kontenery 20-stopowe o łącznej wadze 65 ton. Mierzyć będzie 70 metrów i będzie pracować tam, gdzie została przywieziona – na Nabrzeżu Fińskim, między dwiema nieco mniejszymi. Maszyna ma być oficjalnie przekazana do eksploatacji 7 grudnia, po przejściu wszystkich niezbędnych testów i odbiorów.
Cała inwestycja pochłonie około 40 mln zł, przy czym połowę kosztów pokrywają środki z unijnego Funduszu Spójności.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął