Podczas październikowych targów Baltexpo na stoisku Damen można było spotkać reprezentantów Niderlandzko-Polskiej Izby Gospodarczej.
Na stoisku spółek Damen na tegorocznych targach Baltexpo gościła Niderlandzko-Polska Izba Gospodarcza. Prowadzone rozmowy służyły umocnieniu na tworzącym się polskim rynku offshore bardziej doświadczonych firm z Holandii.
– Matchmaking, który robimy razem z Niderlandzko-Polską Izbą
Gospodarczą służy spółkom Damena, ale również holenderskim spółkom
zarejestrowanym w Polsce w rozbudowywaniu sieci kontaktów potencjalnych
podwykonawców i szeroko rozumianych partnerów biznesowych – tłumaczy
Katarzyna Romantowska-Jaskólska, dyr. zarządzająca Damen Engineering
Gdańsk.
Niderlandzko-Polska Izba Gospodarcza to pozarządowa
organizacja non-profit działająca w Polsce od 1998 roku. Jej zadaniem
jest wspieranie holenderskiego biznesu nad Wisłą.
– Jesteśmy
tutaj dzisiaj dzięki uprzejmości firmy Damen. Naszym celem jest
zaprezentowanie się jako organizacji, która może wspierać biznes oraz
zobaczenie, jak Izba może działać bardziej aktywnie w sektorze
offshorowym. Jak wiemy, jednym z priorytetów polityki holenderskiej jest
mocny nacisk na kwestie offshorowe. Taka organizacja jak nasza musi
wiedzieć, co w trawie piszczy – komentuje Anna Zadrożna, Operations
Manager, Niderlandzko-Polska Izba Gospodarcza.
Holandia jest
na piątym miejscu pod względem inwestycji zagranicznych w Polsce.
Jednocześnie z roku na rok rosną wolumeny wymiany handlowej między oboma
krajami.
Grupa Damen to jeden z najbardziej rozpoznawalnych
koncernów w branży stoczniowej. Choć jej działalność rozciąga się na 120
krajów, to jej siedziba niezmiennie mieści się w holenderskim
Gorinchem. W Polsce z powodzeniem funkcjonują cztery spółki grupy: Damen
Engineering, Damen Shipyards Gdynia, Damen Marine Components Gdańsk
oraz Damen Shipyards Koźle.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii