Damen Shipyards Group i Port Otago wraz z partnerem Napier Port podpisały umowę na dostawę pogłębiarki ssącej wleczonej (TSHD) 1000. Ta standardowa konstrukcja Damen o długości prawie 60 metrów ma maksymalną pojemność zbiornika 1000 m3 z dwoma pędnikami azymutalnymi i pędnikiem dziobowym, aby zapewnić doskonałą manewrowość w długim wejściu do Port Chalmers i Dunedin.
Damen i oba porty ustanowiły procesy mające na celu poprawę zrównoważonego rozwoju. Współpracując z marynarzami z portów, Damen mocno skoncentrował projekt statku na zrównoważonej wydajności poprzez eksploatację wolną od wód balastowych. TSHD przybędzie do Nowej Zelandii z Zielonym Paszportem zgodnie z zasadami IMO.
- Współpraca z Damen zapewnia nam dostęp do wiodącej technologii pogłębiania. Chcemy usprawnić nasze operacje pogłębiania, wykraczając poza zgodność z normami środowiskowymi i modernizując naszą flotę dzięki tej współpracy. Bezpieczeństwo i wydajność naszych operacji w portach mają kluczowe znaczenie dla rozwoju sektora morskiego w naszym regionie, a nowa pogłębiarka zapewni, że kanał pozostanie bezpieczny dla następnej generacji. Nasza inwestycja w TSHD 1000 odzwierciedla nasze szersze zaangażowanie w bardziej wydajne operacje i wykazanie się przywództwem na drodze do zintegrowanego zrównoważonego rozwoju dla całego regionu - powiedział Kevin Winders, dyrektor generalny Port Otago.
- Damen cieszy się, że ma kolejną pogłębiarkę w tej części świata, która współpracuje z Tommy Norton, wraz z holownikami Damen w regionie. Kolejny statek zapewnia skalę, umożliwiając nam inwestowanie w dodatkowe części zamienne i serwis w całej Australazji - powiedział Pim Schuurman, regionalny dyrektor sprzedaży w Damen.
Damen zbuduje TSHD 1000 w Stoczni 189 w Haiphong w Wietnamie. Stocznia 189 została założona w 1989 roku i zbudowała ponad 150 statków dla klientów wojskowych i komercyjnych, zarówno dla Wietnamu, jak i innych krajów. W ostatnim czasie stocznia 189 zbudowała skomplikowane statki i barki specjalnego przeznaczenia, wykorzystując projekt, technologię i akcesoria dostarczone przez Damen. Wśród klientów znalazły się Królewska Australijska Marynarka Wojenna i firma rybacka Sanford z Nowej Zelandii.
Nowy TSHD 1000 firmy Damen będzie ważnym dodatkiem do floty portowej, zastępując wysłużony statek New Era, gdy pojawi się na początku 2027 roku. Dzięki wyjątkowej zwrotności i zdolności pogłębiania jak na swój rozmiar, TSHD 1000 będzie znajomym widokiem w portach Otago i Napier przez wiele lat.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii