Holenderski producent statków GS Projects podpisał umowę z Damen Marine Components (DMC) na dostawę urządzeń sterowych, kontrolnych i napędowych dla czterech statków do przewozu ładunków suchych. Projekt powstaje we współpracy z Groot Ship Design i Ship and Steelbuilding (SaS), które budują tę serię dla swojego klienta Longship.
DMC dostarczy swoje systemy sterowania typu „plug & play” Piston RAM, stery Barke i dysze Optima do serii czterech identycznych jednostek, które są budowane w stoczni GS Projects w Waterhuizen w Holandii. Wybór tego wyposażenia ma dobrze wpasowywać się do projektu statków, mających 100 metrów długości, 15,5 metra szerokości, projektowe zanurzenie 6,2 metra i nośność 6250 ton. Co więcej, solidna konstrukcja i inżynieria zdaniem DMC spełni wymagania klasyfikacji Lloyd's Register, a także fińsko-szwedzkiej klasy lodowej 1A, zgodnie z którą wspomniane cztery statki zostaną zbudowane.


– Wspaniale jest współpracować z GS Projects i ich klientem Longship przy tym kontrakcie na wiele statków. Holenderska firma żeglugowa budująca swoje statki w Holandii, a także z holenderskich komponentów: to dość wyjątkowe! Pokazuje to również, że holenderski przemysł morski jest nadal wydajnym ekosystemem, zdolnym do dostarczania najnowocześniejszych aktywów. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie naszego zakresu prac, a kiedy nadejdzie czas, zakasamy rękawy i wesprzemy zespół GS Projects w stoczni w instalacji sprzętu DMC – przekazał Leo van Zon, kierownik sprzedaży regionalnej w DMC.
Pierwszy z czterech zaplanowanych statków ma zostać dostarczony na początku 2026 roku, przy czym projekty DMC typu „plug-and-play” w zamierzeniu pomogą w sprawnym procesie budowy. Zdaniem Henka Oudmana, kierownika projektu w GS Projects, DMC dostarczy w pełni przetestowane, certyfikowane wyposażenie gotowe do instalacji, co ma znacznie przyspieszyć nasze działania w stoczni.

Jak podkreśla DMC w swojej informacji prasowej, konstrukcja steru Barke zapewnia optymalną manewrowość i stabilność kursu dzięki progresywnie działającemu systemowi połączeń klapowych. Rezultatem tego wszystkiego jest niskie zużycie paliwa i niskie koszty utrzymania. Wspomniana także dysza Optima ma wyróżniać się wydajnością i niezawodnością wśród armatorów na całym świecie, zwłaszcza w odniesieniu do lepszego zużycia paliwa dzięki zastosowaniu tego typu dyszy w żegludze bliskiego zasięgu. Zapewnić to ma także nie tylko lepszą wydajność napędów, ale też kontrolę emisji CO2.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów