• <
nauta_2024

Damen Marine Components wygrywa kontrakt na dostawy wyposażenia dla czterech statków transportowych

rk

16.12.2024 11:31 Źródło: Damen Marine Components
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Damen Marine Components wygrywa kontrakt na dostawy wyposażenia dla czterech statków transportowych
Fot. Damen Marine Components

Holenderski producent statków GS Projects podpisał umowę z Damen Marine Components (DMC) na dostawę urządzeń sterowych, kontrolnych i napędowych dla czterech statków do przewozu ładunków suchych. Projekt powstaje we współpracy z Groot Ship Design i Ship and Steelbuilding (SaS), które budują tę serię dla swojego klienta Longship.

DMC dostarczy swoje systemy sterowania typu „plug & play” Piston RAM, stery Barke i dysze Optima do serii czterech identycznych jednostek, które  są budowane w stoczni GS Projects w Waterhuizen w Holandii. Wybór tego wyposażenia ma dobrze wpasowywać się do projektu statków, mających 100 metrów długości, 15,5 metra szerokości, projektowe zanurzenie 6,2 metra i nośność 6250 ton. Co więcej, solidna konstrukcja i inżynieria zdaniem DMC spełni wymagania klasyfikacji Lloyd's Register, a także fińsko-szwedzkiej klasy lodowej 1A, zgodnie z którą wspomniane cztery statki zostaną zbudowane.


– Wspaniale jest współpracować z GS Projects i ich klientem Longship przy tym kontrakcie na wiele statków. Holenderska firma żeglugowa budująca swoje statki w Holandii, a także z holenderskich komponentów: to dość wyjątkowe! Pokazuje to również, że holenderski przemysł morski jest nadal wydajnym ekosystemem, zdolnym do dostarczania najnowocześniejszych aktywów. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie naszego zakresu prac, a kiedy nadejdzie czas, zakasamy rękawy i wesprzemy zespół GS Projects w stoczni w instalacji sprzętu DMC – przekazał Leo van Zon, kierownik sprzedaży regionalnej w DMC.

Pierwszy z czterech zaplanowanych statków ma zostać dostarczony na początku 2026 roku, przy czym projekty DMC typu „plug-and-play” w zamierzeniu pomogą w sprawnym procesie budowy. Zdaniem Henka Oudmana, kierownika projektu w GS Projects, DMC dostarczy w pełni przetestowane, certyfikowane wyposażenie gotowe do instalacji, co ma znacznie przyspieszyć nasze działania w stoczni.


Jak podkreśla DMC w swojej informacji prasowej, konstrukcja steru Barke zapewnia optymalną manewrowość i stabilność kursu dzięki progresywnie działającemu systemowi połączeń klapowych. Rezultatem tego wszystkiego jest niskie zużycie paliwa i niskie koszty utrzymania. Wspomniana także dysza Optima ma wyróżniać się wydajnością i niezawodnością wśród armatorów na całym świecie, zwłaszcza w odniesieniu do lepszego zużycia paliwa dzięki zastosowaniu tego typu dyszy w żegludze bliskiego zasięgu. Zapewnić to ma także nie tylko lepszą wydajność napędów, ale też kontrolę emisji CO2.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.