Francuski przewoźnik poinformował o uruchomieniu kolejnego serwisu, który ma docierać do polskiego portu. Baltic Express (BLX) ma łączyć Finlandię i Łotwę przez Gdańsk.
Jak informuje firma, nowy serwis ma być wykorzystywany przede wszystkim do łączenia transportu ładunków z i do portów w fińskiej Kotce i łotewskiej Rydze przez Port Gdańsk. Będzie też wykorzystywany do dalszego rozwoju działalności CMA CGM na Bałtyku. Co istotne, ma także zapewniać wszechstronne rozwiązanie logistyczne i przenosić działalność z transportu lądowego z użyciem ciężarówek do bardziej zrównoważonych i wydajnych morskich rozwiązań krótkodystansowych we wszystkich typach kontenerów. Dotyczy to zarówno transportów ładunków suchych jak i chłodni.
Zanim uruchomiono serwis BLX, CMA CGM posiadała już pięć połączeń serwisowych obejmujących Port Gdańsk. Są to:
FAL1 - Azja/Europa-Polska;
SWX2 - Niemcy/Polska/Litwa/Szwecja;
FLX - Niemcy/Finlandia/Estonia/Polska;
BALT2 - Kłajpeda/Gdańsk/Teesport/Rotterdam (pętla a) oraz Kłajpeda/Gdańsk/Tilbury (pętla b);
FAL5 - Azja/Europa-Polska (przez partnerów OA).

Oprócz tego francuski przewoźnik obsługuje trasę dostarczającą ładunki do Portu Szczecin. Do firmy należy również konsorcjum Gdynia Terminal Holding.
W związku z polityką dekarbonizacji branży morskiej, w ciągu najbliższych lat operator zamierza wprowadzić do swojej floty kolejne statki zapewniające ograniczenie emisji CO2, w tym wykorzystujące jako paliwo LNG i inne niskoemisyjne źródła napędu. Wśród nich jest sześć kontenerowców mających pojemność 15 000 TEU, a także tyle samo 13 000 TEU i 8 000 TEU. W planach są również trzy statki 7 900 TEU oraz po 10 o pojemności 7 300 TEU, 2 000 TEU oraz 5 500 TEU. Te ostatnie będą zasilane paliwem VLSFO. Z takim samym zasilaniem zamówiono również sześć statków 5 900 TEU. Silniki używane w nowych statkach mają już techniczną możliwość pracy na e-metanie (zamiast LNG), w momencie gdy to paliwo, w tym technologia jego produkcji, są wciąż rozwijane. Flota „gotowa na e-metan” ma, zgodne z planem ustalonym na 2025 rok, liczyć 61 statków.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął