Amerykańskie główne koncerny naftowe Chevron Corp i Exxon Mobil Corp agresywnie ograniczyły wydatki w trzecim kwartale, chcąc zrównoważyć słabe trendy w popycie na paliwo spowodowanego pandemią COVID-19.
Exxon odnotował w piątek trzeci kwartał z rzędu straty i ograniczył plany wydatków na nadchodzący rok. Chevron musiał zadowolić się niskim zyskiem.
Podobnie jak inni przedstawiciele sektora, obaj zwalniają znaczną część swojej siły roboczej i spodziewają się dalszych cięć kosztów, próbując cofnąć lata słabych notowań giełdowych, pogorszonych przez wpływ ograniczeń w ruchu.
Ceny ropy w USA spadły w tym roku o 41%, ponieważ koronawirus zmusił miliardy ludzi do kwarantanny. Popyt wzrósł pod koniec lata na półkuli północnej, ale wiele krajów, w tym Niemcy, Indie i Stany Zjednoczone, ponownie zmagają się z gwałtownym wzrostem infekcji, zmniejszając popyt na benzynę, olej napędowy i paliwo lotnicze.
Perspektywy zużycia energii „zależą od tego, kiedy świat przejmie kontrolę nad pandemią.. Nie wiemy, kiedy to się stanie ”- powiedział Pierre Breber, dyrektor finansowy firmy Chevron.
Akcje Exxona spadły w piątek o 1% do 32,62 USD. Akcje Chevron wzrosły o 1% do 69,50 $. Akcje Exxon straciły w tym roku połowę swojej wartości; Chevrona 40%.
Chevron, drugi co do wielkości amerykański producent ropy naftowej pod względem produkcji, zarobił w ostatnim kwartale 201 milionów dolarów, w porównaniu z zyskiem w wysokości 2,9 miliarda dolarów za rok wcześniej. Exxon odnotował stratę w wysokości 680 milionów dolarów, trzecią z rzęok z ambitnym planem wydatków wynikającym z inwestycji w łupki i odkrycia na morzu, zwłaszcza u wybrzeży Gujany. Pierwotnie planował wydać 33 miliardy dolarów na kapitał i inwestycje w poszukiwania w 2020 roku, choć przez trzy kwartały wydał zaledwie 16,6 miliarda dolarów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów