• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

CEVA Logistics zbuduje park logistyczny w Porcie Dunkierka

rk

25.03.2024 12:20 Źródło: CEVA
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski CEVA Logistics zbuduje park logistyczny w Porcie Dunkierka

Partnerzy portalu

Fot. CEVA

Na terenie o powierzchni 9,5 ha, położonym we wschodniej części portu Dunkierka, CEVA uruchomi nowy park logistyczny dedykowany obsłudze pojazdów eksportowanych i importowanych. Zawarta w tym celu umowa o dzierżawę ma umożliwić CEVA wzrost efektywności i zwiększenie odporności łańcuchów dostaw jej klientów z branży samochodową.

W parku logistycznym będą się znajdować strefy przyjęcia i składowania pojazdów, a także załadunku i rozładunku dla pociągów i samochodów ciężarowych przewożących auta. Budowa rozpocznie się w październiku 2024 roku. Na początku CEVA planuje obsługę ok. 47 tys. pojazdów rocznie, a docelowo na być ich 95 tys. od marca 2025 roku. Te prognozy zostały przygotowanie w oparciu o analizy CEVA dokonane wspólnie z największymi producentami samochodów, którzy są zainteresowani wysyłkami transportów aut przez port w Dunkierce, jedynym oferującym rozwiązania dotyczące mobilności elektrycznej. Dodatkowo, w parku logistycznym CEVA powstanie warsztat o powierzchni 600 m3, który umożliwi przeprowadzanie działań przygotowawczych na miejscu, takich jak mycie, grawerowanie, montaż tablic rejestracyjnych, a także innych usług jak czyszczenie, polerowanie i woskowanie. Dotyczyć to ma do 50 tys. pojazdów rocznie. Firma planuje także uruchomienie lakierni, w której znajdzie się stacja ładowania pojazdów elektrycznych oraz serwisowa. 

– Uruchomienie nowego centrum logistyki automotive w Porcie Dunkierka jest strategicznym posunięciem, który umożliwi nam wzrost efektywności oraz zwiększenie odporności łańcuchów dostaw naszych klientów  zarówno eksporterów, jak i importerów. Nowa lokalizacja nie tylko zwiększy potencjał logistyczny regionu, ale wesprze też naszych klientów w dążeniu do ekspansji na nowe rynki. Jesteśmy dumni z rozwoju, będącego odzwierciedleniem zaangażowania CEVA Logistics w przemysł motoryzacyjny, co świadczy o naszym zobowiązaniu i kompetencjach – powiedział Mathieu Friedberg, prezes zarządu CEVA Logistics.

– Port Dunkierka z zadowoleniem i dumą wita CEVA Logistics na terenie byłej rafinerii SRD. Wraz z tym posunięciem port wkracza w nową erę, erę mobilności elektrycznej. Jej pojawienie się pozwoli nam na zaoferowanie producentom samochodów pełnego zakresu usług. To nowy model przemysłowy Dunkierki, oparty na zasadach niskoemisyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym. Razem przyspieszymy transformację energetyczną i osiągniemy neutralność węglową, generując jednocześnie dodatkowy ruch morski – stwierdził Maurice Georges, prezes zarządu Portu Dunkierka.

Inwestycja wiąże się z problemem zatłoczenia większości europejskich portów. Wynika to ze zwiększenia dostaw oraz produkcją samochodów po pandemii COVID-19. Większość portów w Europie Północnej jest zatłoczona od czasu wznowienia produkcji samochodów. Rozpoczynając działalność w porcie w Dunkierce, CEVA chce przyczynić się do wzmocnienia znaczenia hubów motoryzacyjnych i powstania ekosystemu pojazdów elektrycznych w regionie Hauts-de-France.

W perspektywie średnioterminowej CEVA podwoi swoje zdolności, a ilość miejsc parkingowych do 8 700. Wszystko to dzięki dodatkowym 10,5 ha terenu, co zwiększy całkowitą powierzchnię parku logistycznego do 20 ha. Jako wiodący europejski operator wyspecjalizowany w logistyce pojazdów gotowych, z rozbudowaną siecią multimodalną, CEVA dysponuje flotą 3 tys. samochodów ciężarowych i 3 tys. wagonów. Oprócz możliwości wyczarterowania dalekomorskich statków przeznaczonych do transportu samochodów, firma dysponuje szeregiem aktywów umożliwiających rozwój połączeń intermodalnych w Porcie Dunkierka i pozyskanie dodatkowych wolumenów. Uruchomienie bocznicy kolejowej pozwoli CEVA na przyspieszenie czasu realizacji usług, w ramach rezerwacji jednego lub dwóch połączeń kolejowych tygodniowo oraz wykorzystania części własnej floty samochodów ciężarowych do transportu pojazdów.

Rozpoczęcie nowej działalności ma oznaczać także korzyści dla miasta i regionu, gdyż wiąże się z otwarciem i utrzymaniem nowych miejsc pracy. Rrealizując zadania uzupełniające podstawową działalność logistyczną, CEVA będzie też współpracować z lokalnymi podwykonawcami w ramach łańcucha dostaw.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.