C. Hartwig Gdynia, jedna z wiodących firm spedycyjnych w Polsce, działająca w ramach globalnej Grupy Rhenus, uruchomiła w Gdańsku nowy magazyn klasy A o powierzchni 15 500 mkw. Będzie służył głównie obsłudze ładunków spaletyzowanych, ale również ładunków drobnicowych.
Zlokalizowany w Pomorskim Centrum Logistycznym magazyn znajduje się w odległości niespełna 2 km od Baltic Hub (DCT). Magazyn ma 19 ramp przeładunkowych i 4 bramy na poziomie „0” po dwóch stronach budynku, co pozwala na wydzielenie stref rozładunkowych i załadunkowych oraz efektywniejszą działalność operacyjną. Magazyn oferuje 11 tys. miejsc paletowych.
– Zadbaliśmy o nowoczesne wyposażenie. Regały wysokiego składowania oraz różnego rodzaju wózki widłowe ze specjalistycznym osprzętem, umożliwiającym szybki i bezpieczny rozładunek zróżnicowanych towarów kontenerowych, np. balotów tkanin, big-bagów, papieru, beczek, sprzętu AGD, czy towarów znajdujących się na arkuszach transportowych Slip Sheet. W magazynie funkcjonuje Skład Celny oraz Magazyn Czasowego Składowania, posiadamy również pozwolenia Lekarza Weterynarii oraz Inspekcji Sanitarnej – mówi Michał Koziński, Zastępca Dyrektora ds. Logistyki Magazynowej w C. Hartwig Gdynia.
Dzięki nowemu magazynowi i placowi przeładunkowemu, uruchomionemu we wrześniu br., zlokalizowanemu również w pobliżu Baltic Hub (DCT), powierzchnia przeładunkowo-składowa, którą dysponuje C. Hartwig Gdynia, wzrosła z 27 000 mkw. do 42 000 mkw. W kolejnym roku zaplanowane już inwestycje pozwolą zwiększyć te powierzchnie o kolejne 10 000 mkw.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej