11 sierpnia br. Bloemgracht został dostarczony ze stoczni Fuzhou Mawei do Spliethoff Group. Jednostka ta, należąca do serii DP2 B-type, prezentuje zaawansowane rozwiązania dla przemysłu morskiego.
Seria DP2 B-type, do której należy Bloemgracht, wyróżnia się szeregiem wszechstronnych cech, które czynią ją unikalną na rynku.
Bloemgracht, podobnie jak jego bliźniacza jednostka Brouwersgracht, charakteryzuje się nośnością 12 500 ton i pokładem o powierzchni operacyjnej ok. 5900 metrów kwadratowych. Pod pokładem znajduje się spora ładownia. Statek ma długość całkowitą wynoszącą 141,30 m i szerokość 24,91 m. Jest wyposażony w zaawansowany układ napędowy, w tym główny silnik o mocy 5220 kW, oraz różne systemy manewrowe, takie jak prowadnice dziobowe i rufowe, co pozwala na precyzyjne nawigowanie w zróżnicowanych warunkach.
Fot. LinkedIn/Spliethoff
Dzięki pojemności ładowni i wyposażeniu w dźwigi pokładowe oraz system obsługi rurociągów, Bloemgracht i Brouwersgracht są przygotowane do różnorodnych zadań w przemyśle morskim, włącznie z przewozem ładunków i obsługą infrastruktury offshore. Oba statki mają już zakontraktowane pierwsze zadania dostawy i instalacji monopali na morzu, które potrwają przynajmniej do kwietnia 2024 roku.
Oba statki będą technicznie i komercyjnie obsługiwane przez siostrzane spółki ze Spliethoff Group: Spliethoff i BigLift Shipping.
Odebranie Bloemgracht stanowi istotny krok w ekspansji floty Spliethoff Group. To ważne wydarzenie podkreślające dynamikę rozwoju branży transportu morskiego, a seria DP2 B-type staje się symbolem postępu i zaangażowania w przyszłość.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów