Na rzece Meghna w Bangladeszu zatonął tankowiec załadowany paliwem. Doszło do poważnego wycieku.
Według doniesień mediów, do wypadku doszło w niedzielę rano, kiedy tankowiec Sagor Nandini-2 płynął rzeką Meghna i w gęstej mgle zderzył się z nieznaną jednostką. Tankowiec doznał uszkodzeń kadłuba poniżej linii wody i opadł na dno wraz z około 1 136 tys. litrów oleju napędowego. Na pokładzie jednostki znajdowało się w tym czasie 13 członków załogi, wszyscy zostali uratowani przez przepływające w pobliżu statki.
Miejscowe źródła podają, że z Sagor Nandini-2 wylała się duża część przewożonego paliwa. W poniedziałek służby miały zebrać około 200 tys. litrów. Właściciel ładunku, firma Padma Oil Company, ma podjąć próbę odpompowania paliwa pozostałego w zbiornikach tankowca.
Urzędnicy z Bangladeszu obawiają się, że wyciek będzie miał wpływ na lokalne populacje ryb, w tym ryby hilsa, uznawanej za „rybę narodową”. Może to jednocześnie odbić się na funkcjonowaniu około 400 tys. okolicznych rybaków.
Wrak Sagor Nandini-2, częściowo wystający ponad powierzchnię wody, utrudni także wykorzystywanie rzeki na tym odcinku jako drogi wodnej. Bangladesz jest krajem mocno polegającym na transporcie wodnym, a jednocześnie słynącym z dużej liczby katastrof i fatalnych warunków bezpieczeństwa. Rejon wypadku jest ruchliwym miejscem, toteż Zarząd Transportu Wodnego Śródlądowego Bangladeszu ogłosił plan oznakowania i oświetlenia wraku, by nie doszło do kolejnych wypadków. Agencja nie jest w stanie sama podjąć tak dużego wraku z dna rzeki.
ভোলা সদর উপজেলার মেঘনা নদীতে ডুবে যাওয়া তেলবাহী ট্যাংকারের তেল নদীতে ছড়িয়ে পড়ছে। ভাটার টানে তেল সাগরের দিকে চলে গেছে। এ কারণে জলজ প্রাণী ও শ্বাসমূলীয় বনের উদ্ভিদ চরম ক্ষতির মধ্যে পড়বে বলে শঙ্কা প্রকাশ করেছেন পরিবেশবিদেরা। pic.twitter.com/Aj5LhHJpNK
— Projonmokantho News (@ProjonmokanthoN) December 26, 2022
A lighter vessel with 11 lakh liter of fuel sank after being hit by another vessel in the Meghna river due to dense fog in Sadar upazila of Bhola district early Sunday. pic.twitter.com/RQQ2reszWR
— munware alam nirjhor (@munwarenj) December 25, 2022
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników
Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat