Baltic Exchange's główny indeks frachtu morskiego w poniedziałek 15 marca odnotował najwyższy wzrost od ponad 5 miesięcy.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton). Ogólny indeks wzrósł o wzrósł o 23 punkty, czyli 1,2%, do 1983, i jest to najwyższy notowany poziom od 7 października 2020 roku.
Indeks masowców capesize wzrósł o 37 punktów, czyli 1,8%, czyli do poziomu 2056.
Z kolei wartość indeksu dla masowców typu capesize wzrosła o 313 USD do 17054 USD.
Indeks panamax wzrósł o 30 punktów, czyli o 1,3% i aktualnie jest blisko osiągnięcia trzytygodniowego maksimum.
Chińskie terminowe kontrakty zawarte na dostawy rud żelaza, w poniedziałek odnotowały znaczny spadek o wartości, o ponad 6%. Spadek ten był spowodowany wydaniem komunikatu przez Tangshan, które w okresie silnego zanieczyszczenia zobowiązuje się do ograniczenia emisji o 50% oraz nałożenia kar finansowych na przedsiębiorstwa, które nie wprowadzą ograniczeń - podaje serwis hellenicshippingnews.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody