PMK
Norweska stocznia Ulstein dostosowała swoją konstrukcję odwróconego kadłuba specjalnie dla statków ropax.
Projekt kadłuba znany jak X-Bow znalazł już zastosowanie na wielu jednostkach w różnych segmentach rynku. Statki wyposażone w X-Bow mają zminimalizowane ryzyko wstrząsów, łatwiej im utrzymać pożądaną pozycję podczas falowania a także emitują mniej hałasu na pokładzie, co przyczynia się do polepszenia warunków pracy i zoptymalizowania kosztów operacyjnych.
Firma dodała możliwość użycia tego projektu dla jednostek ropax, ponieważ pływają one często w trudnych warunkach. A właśnie ułatwienie żeglugi na trudnych wodach było powodem stworzenia X-Bow.
Stabilność żeglugi statków ropax jest ważna dla bezpieczeństwa ładunku. Dlatego te jednostki często muszą spowalniać swój rejs, co z kolei stanowi wyzwanie przy ustalaniu harmonogramu statku. Ulstein zapewnia, że statki X-Bow ropax nie będą musiały zwalniać nawet w dość trudnych warunkach pogodowych. Według firmy ten fakt został udowodniony przez jednostki offshore, wśród których aż 90 korzysta z projektu X-Bow.
- RoPax to stale rozwijający się segment żeglugi, a w nadchodzących latach wielu armatorów będzie odnawiać flotę. Od pewnego czasu pracujemy nadprojektami dedykowanymi dla tych jednostek. Nowe statki powinny być wyposażone w kadłub X-Bow, który jest naturalnym wyborem, gdy jednostka musi pływać w trudnych warunkach klimatycznych - powiedział Tore Ulstein, dyrektor działu projektowania w Ulstein.
Według firmy Chiny są jednym z potencjalnych krajów, gdzie można budować takie jednostki.
- Ponad połowa z projektów Ulstein, które zostały zbudowane poza Norwegią, powstała w Chinach. Mamy dobre relacje z naszymi chińskimi stoczniami partnerskimi i prowadzimy obecnie rozmowy z kilkoma z nich na temat budowy statków ropax - podsumował Ulstein.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza