Paweł Kuś
Spółka Kuusakoski zakończyła swoją działalność w Polsce. Jeden z potentatów w sektorze pozyskiwanie złomu oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego działała dotychczas na terenie portu Gdynia. Trudna sytuacja na rynku złomu zmusiła fińską spółkę do likwidacji.
Spółka została zlikwidowana już w zeszłym miesiącu. Powodem jest słaba sytuacja na rynku złomu, która zmusiła fińską grupę do cięcia kosztów. Warto przypomnieć też, że przez ostatnie 4-5 lat Finowie wciąż szukali nowego miejsca w porcie dla swojej firmy, po tym jak port wypowiedział im poprzednią umowę dzierżawy. Od tego czasu spółka korzystała z gościnności MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdyni.
- Nie jest jednak łatwo znaleźć nowe miejsce dla tego typu uciążliwej dla środowiska działalności, w szczególności w porcie otoczonym miastem. Próby przeniesiena działalności fińskiej spółki często rozbijały się o względy środowiskowe - tłumaczy Walery Tankiewicz, wcieprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Kuusakoski działa w Polsce od 2001 roku. Spółka realizuje dostawy międzynarodowe oraz zaopatruje w surowce huty i odlewnie z Polski. Terminal masowy spółki jest największym terminalem eksportowym złomu stalowego w Polsce, jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość przeładowanego złomu na masowce.
Ogółem Kuusakoski działa już od ponad 100 lat i jest obecna w ponad 11 krajach, gdzie zatrudnia ok. 3 tys. osób. W Polsce jednak firma już nie będzie operować. Dzierżawione przez nią place już zostały uprzątnięte.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth