Właśnie wystartowała 10., jubileuszowa edycja Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie. To jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarki morskiej w Polsce, zostało zainaugurowane w szczecińskiej Operze na Zamku w obecności wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka. W liście do organizatorów zwrócił się także premier Mateusz Morawiecki.
- Jubileuszowa edycja kongresu jest dowodem na to, że jest to trwałe i wyczekiwane przez branżę morską wydarzenie. Jestem przekonany, że debaty i panele dyskusyjne przyniosą pomysły i idee nadające nowa dynamikę rozwoju branży morskiej - przekazał w liście premier RP.
Jubileuszowy Kongres jest okazją do refleksji i podsumowań całej dekady w branży ale jednocześnie otwarciem na kolejne dziesięciolecie. Planowane są dyskusje o nowych wyzwaniach i zagrożeniach dla portów, armatorów i operatorów promowych, stoczni produkcyjnych i remontowych.
Zaplanowano 3 debaty planarne i 16 paneli dyskusyjnych, w których weźmie udział około 500 uczestników.
Tematem debat będzie rozwój infrastruktury międzynarodowych korytarzy transportowych, żeglugi śródlądowej oraz intermodalnych i multimodalnych szlaków komunikacyjno-transportowych.
Organizatorzy przewidują wiele prezentacji związanych z bezpieczeństwem energetycznym, logistyką, ubezpieczeniami, digitalizacją w branży morskiej. Nie zabraknie dyskusji dotyczących edukacji morskiej, wspomnianych zagadnień finansowych, legislacyjnych, prawnych, związanych z ochroną środowiska.
Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawuje Ministerstwo Infrastruktury.
Organizatorami wydarzenia są Klaster Morski Pomorza Zachodniego oraz Fundacja Kongres Morski.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów