W programie tegorocznego Kongresu będą poruszane bardzo ważkie tematy dla tej gałęzi gospodarki: m.in. kwestie rozwoju projektów infrastrukturalnych związanych z dostępem do portów morskich, od strony morza i lądu. Nie zabraknie dyskusji o przemyśle stoczniowym, offshore, śródlądowych drogach wodnych, połączeniach drogowych i kolejowych stanowiących integralną część europejskich korytarzy transportowych.
Inauguracja jubileuszowej edycji Międzynarodowego Kongresu Morskiego nastąpi 27 czerwca, w szczecińskiej Operze na Zamku, natomiast drugi dzień Kongresu odbywać się będzie w Centrum Konferencyjnym Hotelu Radisson Blu. Patronat honorowy i nadzór merytoryczny nad wydarzeniem będzie sprawować Ministerstwo Infrastruktury, współorganizator kongresu.
– Jubileuszowy kongres będzie doskonałą okazją do podkreślenia znaczenia branży offshore dla rozwoju polskich portów i bezpieczeństwa energetycznego kraju, tym bardziej, że fazę dyskusji mamy już za sobą, i przeszliśmy do fazy realizacji inwestycji zwiększających potencjał naszych portów, rozbudowy terminali gazowych, kontenerowych, budowy portów instalacyjnych i serwisowych związanych z morskimi siłowniami wiatrowymi itd. – podkreślił wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Organizatorzy zapewniają iż jubileuszowy Kongres będzie okazją do refleksji i podsumowań całej dekady w branży ale jednocześnie otwarciem na kolejne dziesięciolecie. Planowane są dyskusje o nowych wyzwaniach i zagrożeniach dla portów, armatorów i operatorów promowych, stoczni produkcyjnych i remontowych itd. Tematem debat będzie rozwój infrastruktury międzynarodowych korytarzy transportowych, żeglugi śródlądowej oraz intermodalnych i multimodalnych szlaków komunikacyjno-transportowych. Organizatorzy przewidują wiele prezentacji związanych z bezpieczeństwem energetycznym, logistyką, ubezpieczeniami, digitalizacją w branży morskiej. Wśród poruszanych tematów znajdą się także edukacja morska, a także zagadnienia finansowe, prawne, legislacyjne oraz związane z ochroną środowiska.
Z perspektywy minionej dekady kongres stał się kluczowym wydarzeniem szeroko rozumianej gospodarki morskiej w Polsce o międzynarodowym znaczeniu, a także poruszającym najistotniejsze zagadnienia branży. Stał się merytorycznym forum dyskusji o sprawach mających strategiczne znaczenie dla gospodarki morskiej, transportu morskiego, rozwoju portów, żeglugi śródlądowej, przemysłu stoczniowego, energetyki, ochrony środowiska, finansów i ubezpieczeń w tych obszarach.
Więcej informacji o wydarzeniu, w tym program i rejestracji, można znaleźć na stronie kongresu.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym