Rejestracja na Kongres Polskie Porty 2030 zakończyła się imponującym sukcesem. Eksplozja zainteresowania udziałem przerosła wszelkie oczekiwania. Swoją obecność w wydarzeniu zgłosiło ponad 500 gości.
Kongres Polskie Porty 2030 będzie największym i najważniejszym eventem branży portowej. Impreza odbędzie się 1-2 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie. Weźmie w niej udział ponad 500 uczestników i ponad 70 ekspertów, którzy będą omawiać najważniejsze kwestie podczas 9 paneli tematycznych. Pośród potwierdzonych uczestników znaleźli się m.in. założyciel think tanku Strategy&Future Jacek Bartosiak, szefowie i reprezentanci najważniejszych instytucji w branży morskiej w Polsce – portów morskich, terminali przeładunkowych, firm logistycznych.
Kongres będzie platformą do dyskusji o najważniejszych problemach, z którymi zmierzą się polskie porty – nie tylko te o strategicznym znaczeniu dla gospodarki państwa, ale również te mniejsze, administrowane przez lokalne samorządy. Podczas dwóch dni rozmów eksperci i goście pochylą się m.in. nad proponowanymi i rozważanymi kierunkami inwestycji i rozwoju portów, ich zmieniającą się rolą w kwestii bezpieczeństwa energetycznego, infrastrukturą i koniecznością jej dostosowania do zmieniających się realiów, zielonymi ambicjami gospodarki morskiej, a także czyhającymi na nią zagrożeniami, jak również stymulacji gospodarki lokalnej i krajowej przez porty.
Podczas imprezy wręczone zostaną także nagrody – Latarnie Gospodarki Morskiej.
Głównym patronem medialnym Kongresu została Polska Agencja Prasowa – największa agencja informacyjna w Polsce.
Pośród patronów medialnych znalazły się także portale GospodarkaMorska.pl i ZielonaGospodarka.pl, a także Radio Gdańsk.
Honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Infrastruktury.
W Rosji zalega 150 tys. pustych kontenerów
Dziś jest obchodzony Światowy Dzień Morza
Komisja Europejska w przyszłym tygodniu przedstawi informacje w sprawie ukraińskiej propozycji dotyczącej zboża
Niemcy: pieniądze za gaz LNG nadal płyną do Rosji z krajów unijnych
Ukraina złożyła propozycję licencjonowania towarów rolnych
Bloomberg: pomimo sankcji Rosja dalej korzysta z europejskiego transportu, by eksportować ropę