Jutro rusza 10. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie, jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarki morskiej w Polsce. Inauguracja jubileuszowej edycji Międzynarodowego Kongresu Morskiego nastąpi 27 czerwca, w szczecińskiej Operze na Zamku, natomiast drugi dzień Kongresu odbywać się będzie w Centrum Konferencyjnym Hotelu Radisson Blu.
Pierwszego dnia odbędą się trzy debaty plenarne. "Dekada dynamicznych zmian" rozpocznie jubileuszowy 10. Międzynarodowy Kongres Morski. Drugą debatą, którą będą mogli wysłuchać uczestnicy kongresu, będzie debata nosząca nazwę "Kluczowa rola portów w rozwoju morskiej energetyki wiatrowe". Trzecia i ostatnia debata będzie dotyczyć żeglugi śródlądowej - strategii, wdrożenia oraz wyzwań wiążących się z tego rodzaju żeglugą.
Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawuje Ministerstwo Infrastruktury. Na kongresie będą obecni wiceministrowie infrastruktury Marek Gróbarczyk oraz Grzegorz Witkowski.
Jubileuszowy Kongres będzie okazją do refleksji i podsumowań całej dekady w branży ale jednocześnie otwarciem na kolejne dziesięciolecie. Planowane są dyskusje o nowych wyzwaniach i zagrożeniach dla portów, armatorów i operatorów promowych, stoczni produkcyjnych i remontowych itd. Tematem debat będzie rozwój infrastruktury międzynarodowych korytarzy transportowych, żeglugi śródlądowej oraz intermodalnych i multimodalnych szlaków komunikacyjno-transportowych. Organizatorzy przewidują wiele prezentacji związanych z bezpieczeństwem energetycznym, logistyką, ubezpieczeniami, digitalizacją w branży morskiej. Nie zabraknie dyskusji dotyczących edukacji morskiej, wspomnianych zagadnień finansowych, legislacyjnych, prawnych, związanych z ochroną środowiska.
Port Gdańsk będą reprezentować: wiceprezes Sławomir Michalewski, Lech Paszkowski, dyrektor Działu Rozwoju i Inwestycji oraz Michał Stupak.
Organizatorami wydarzenia są Klaster Morski Pomorza Zachodniego oraz Fundacja Kongres Morski.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów