• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski

Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.

24.05.2024, 10:34
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Ponad 236 mln zł zysku EBITDA i prawie 142 mln zł zysku netto. Polenergia publikuje wyniki za pierwszy kwartał 2024

Polenergia opublikowała raport finansowy za pierwszy kwartał 2024 roku. Największa polska prywatna grupa energetyczna osiągnęła w tym czasie 236,3 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. To wynik o 35 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie 2023 roku. Zysk netto wypracowany przez Polenergię w pierwszym kwartale tego roku to 141,9 mln zł, o 19,6 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Początek 2024 roku to dla Grupy kolejny kwartał z rzędu z dwucyfrowym wzrostem EBITDA oraz skorygowanego zysku netto.

22.05.2024, 21:16
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

BNP Paribas wspiera dekarbonizację transportu oraz rozwój nisko- i zeroemisyjnej energii

Dla BNP Paribas rok 2023 upłynął pod znakiem jednoczesnego przyspieszenia finansowania przeznaczonego na energię niskoemisyjną i wycofania finansowania na poszukiwanie i produkcję paliw kopalnych. Przy okazji publikacji Raportu Klimatycznego 2024 Grupa podjęła nowe zobowiązania w trzech wysokoemisyjnych sektorach działalności transportu lotniczego i morskiego oraz nieruchomościach.

22.05.2024, 13:46
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

ONE i Uniwersytet Tokijski partnerami w programie „Nauka o zarządzaniu kontenerami”

21 maja został uruchomiony w Tokio rogramu współpracy społecznej pn. „Nauka o zarządzaniu kontenerami” (Container Management Science), we współpracy z uniwersytetem. Ma to stanowić krok w kierunku sprostania coraz bardziej złożonym i różnorodnym wyzwaniom stojącym przed branżą morską. Program ma zgromadzić ekspertów z różnych dziedzin akademickich w celu wspierania długoterminowej współpracy między przemysłem a środowiskiem akademickim w celu rozwoju zrównoważonej i przyszłościowej żeglugi kontenerowej.

22.05.2024, 12:22
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Z KPO zostaną przekazane środki na rozwój transportu intermodalnego w Polsce

Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłasza nabór wniosków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności - komponent E, Inwestycja: E2.1.3. Celem konkursu jest wybór projektów obejmujących transport intermodalny - terminale drogowo-kolejowe zlokalizowane na transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i zakup 200 sztuk taboru do przewozów intermodalnych. Łączna kwota na te inwestycje to prawie 781,6 mln zł.

17.05.2024, 10:03
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Grupa Orlen przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w energetyce do 2030 r.

Grupa Orlen do 2030 r. przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w segmencie energetyki. Do końca dekady zamierza zwiększyć moce odnawialnych źródeł energii z obecnego poziomu prawie 1 GW do ponad 9 GW - podał wewnętrzny periodyk koncernu Magazyn GO!

16.05.2024, 11:44

H2POLAND: Polska ma potencjał, żeby przeprowadzić transformację energetyczną

„Każdy rynek musi mieć swój sposób na transformację energetyczną. Współpraca międzynarodowa pozwala na to, żeby rynki były bardziej zgodne, żeby można było zwiększyć handel transgraniczny, np. energią, a w przyszłości wodorem” – wskazywał Tomoho Umeda, prezes Hynfra oraz Hynfra Energy Storage podczas H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem Polska powinna opracować własny sposób na transformację energetyczną i ma do tego potencjał.

10.05.2024, 11:41
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw

Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.

02.05.2024, 21:51
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu

Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.

29.04.2024, 10:40
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką

„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” – wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna – zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.

26.04.2024, 15:05
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.