Ocean Network Express (ONE) poinformował 15 października o rozszerzeniu swojego strategicznego partnerstwa z Nike. Ma to związek z rozwijaniem oferty związanej z innowacjami na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu, w ramach usługi ONE LEAF+.
ONE LEAF+ to dedykowana usługa przewoźnika z siedzibą w Singapurze, której celem jest pomoc świadomym klientom, dążącym do redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) zakresu 3. Wykorzystując biopaliwa certyfikowane przez Międzynarodowy Certyfikat Zrównoważonego Rozwoju i Węgla (International Sustainability and Carbon Certification, ISCC), usługa oferuje partnerom skuteczne rozwiązanie pozwalające na redukcję emisji nawet o 84% w porównaniu z olejem opałowym o bardzo niskiej zawartości siarki (Very Low Sulphur Fuel Oil, VLSFO). Dzięki temu klienci zyskują elastyczność w proaktywnym zarządzaniu emisjami i minimalizowaniu wpływu na środowisko w całym łańcuchu transportowym, biorąc pod uwagę tak żeglugę jak i obsługę statków w portach. Wszystko to dzięki niezależnie weryfikowanym certyfikatom redukcji emisji, które pozwalają śledzić postępy w realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
Firma ONE świadczy kluczowe usługi spedycyjne dla Nike od 2018 roku, rozszerzając zakres w 2024 roku o transport o obniżonej emisji dzięki wykorzystaniu biopaliw. Współpraca ta podkreśla wspólne zaangażowanie obu firm w dekarbonizację i wskazuje na rosnące znaczenie zrównoważonych rozwiązań spedycyjnych w handlu światowym. Dzięki ONE LEAF+ firma ONE kontynuuje działania na rzecz bardziej zrównoważonego globalnego łańcucha dostaw, wzmacniając swoje zaangażowanie w minimalizację transportu morskiego wpływu na środowisko.
– Nasza współpraca z Nike pokazuje, jak wiodące firmy mogą współpracować, aby tworzyć bardziej przyjazne dla środowiska łańcuchy dostaw. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować Nike rozwiązanie, które pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla z transportu morskiego, zgodne z celami zrównoważonego rozwoju firmy i wspierające jej cele środowiskowe – powiedział Gilberto Santos, Starszy Wiceprezes ds. Globalnej Sprzedaży Kluczowych Klientów w ONE.
Aktualnie przewoźnik angażuje się też na innych polach, w tym dążąc do pozyskiwania statków z rozwiązaniami sprzyjającymi ograniczaniu zużycia energii oraz paliwa, jak i inwestycji w paliwa nisko- i zeroemisyjne. Aktualny portfel zamówień firmy liczy blisko 50 statków, zarówno dużych kontenerowców jak i mniejszych jednostek. Jeszcze w 2023 roku przewoźnik zamówił 12 statków zasilanych metanolem, o pojemności do 13 000 TEU, budowanych w chińskich stoczniach Jiangnan Shipyard i Yangzijiang Shipbuilding. Ich dostawy będą realizowane w latach 2026-2027. Oprócz tego, w ramach innych zamówień, firma pozyskuje już statki z napędem na metanol. Przykładem był pozyskany w czerwcu tego roku ONE Singapore.
Zgodnie ze stanem na początek sierpnia 2025 roku, Ocean Network Express dysponuje flotą ponad 260 statków o pojemności przekraczającej 2 miliony TEU. Celem jest jej zwiększenie do 290, przy czym procentowo ma wzrastać w niej udział własnych jednostek w miejsce dotąd czarterowanych, a także posiadających dwupaliwowe napędy oraz innowacje technologiczne i projektowe, umożliwiające zmniejszenie emisji, a także zużycia energii i paliwa w trakcie każdego rejsu.
Dzięki rozległej globalnej sieci połączeń, posiadanych terminali kontenerowych i biur na całym świecie, firma ma oferować swoje usługi w zakresie transportu kontenerowego do ponad 120 krajów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów