Na Terminalu Cukrowym przy Nabrzeżu Wiślanym w Porcie Gdańsk trwa załadunek masowca AK Halima. Na jednostkę ładowany jest wyprodukowany w Polsce cukier.
W części I Czarter na podróż – załadunek, wybrane zagadnienia rozpoczęliśmy rozważania dotyczące różnych rozwiązań, przyjętych w umowach czarteru na podróż, związanych z delimitacją praw, obowiązków i odpowiedzialnością odnoszącą się do szeroko pojętych czynności za/wyładunkowych pomiędzy stronami umowy - armatorem/przewoźnikiem a czarterującym/frachtującym.
W systemie common law podkreśla się wyraźnie, iż operacja za/wyładunkowa jest „joint operation between shipper or charterer and the shipowner’’ (za Scrutton).
W tradycyjnym ujęciu common law, proces załadunku traktowany jako wspólna operacja logistyczna frachtującego („shipper”) lub czarterującego („charterer”) oraz armatora/przewoźnika („shipowner/carrier”).
Z trzech zespołów odpowiedzialności czarterującego związanych z ładunkiem zapewnienie, aby ładunek odpowiadał parametrom ilościowym i jakościowym przewidzianym umową frachtową oraz aby został dostarczony do miejsca załadunku w uzgodnionym czasie leży wyłącznie po stronie czarterującego. Trzecia część szeroko pojętego procesu załadunku, czyli załadowanie danego towaru na statek, jego odpowiedniego rozmieszczenie i zabezpieczenie (zasztauowanie) są, z oczywistych względów, wspólną operacją i współdziałaniem czarterującego (frachtuj
Doktryna prawa angielskiego, w ślad za praktyką, przyjęła „trzystopniowy” podział operacji załadunku towaru na statek. Po pierwsze, odnosi się to do bezwzględnego obowiązku czarterującego (frachtującego) dostarczenia, w ramach podjętego zobowiązania czarterowego, odpowiedniego (co do rodzaju i ilości) ładunku. Po drugie, na czarterującym spoczywa obowiązek zapewnienia aby uzgodniony umową ładunek, znalazł się we właściwym miejscu i czasie w celu załadowania go na statek.
Amerykański koncern Venture Global LNG otrzymał zezwolenie na pierwszy załadunek LNG w terminalu Calcasieu Pass - przekazała w poniedziałek spółka Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Zwrócono uwagę, że dostawy z tego terminalu będzie od przyszłego roku odbierać PGNiG.
W Porcie Gdańsk trwa załadunek statku Chipol Boan. Wypłynie on z Polski do Australii, a następnie dalej, na Daleki Wschód, jako pierwszy statek realizujący trasę na południe dla Chipolbroku.
Ponad trzy miesiące przygotowywano się do operacji załadunku potężnej konstrukcji Kaskasi Trafostacja, której finał miał miejsce we wtorek 1 czerwca na nabrzeżu Portu Gdynia. Tym samym spółka Energomontaż-Północ Gdynia (EPG) dołączyła do Bladt Industries przy projekcie podstacji morskiej Kaskasi.
W najstarszym istniejącym fragmencie szczecińskiej stoczni, odbył się pierwszy w polskim porcie załadunek NOXy na statek - poinformowała Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" SA.
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"
Postęp prac przy zawalonym moście w Baltimore. Zostanie otwarta wodna trasa dla jednostek rekreacyjnych