Zakład należący do firmy Hydromega odwiedzili prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek, wiceprezydent Tomasz Augustyniak i prezes Pracodawców Pomorza Tomasz Limon. Wydarzenie, które miało miejsce 26 września, zapoczątkowało cykl spotkań z lokalnymi przedsiębiorcami.
Obok budowy okrętów niemiecka spółka NVL (Naval Vessels Lürssen) rozwija też segment technologiczny, oferując m.in. rozwiązania systemowe z myślą o nadzorze nad obszarem morskim, wykorzystując doświadczenia służb z działań na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim. W przyszłym roku firma stanie się częścią giganta zbrojeniowego Rheinmetall i prawdopodobnie ta usługa także do niego trafi wraz z szeregiem innych kompetencji morskich.
Szczecińska firma Thesta poinformowała, że zrealizowała podpisaną we wrześniu umowę z Komendą Portu Wojennego Gdynia na dostawę technicznych środków materiałowych przeznaczonych dla sześciu holowników typu B860 eksploatowanych przez polską Marynarkę Wojenną.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna została partnerem projektu IDA Bootcamp koncentrującego się na innowacjach technologicznych w zakresie bezpieczeństwa polskich granic na lądzie oraz morzu. Przedsięwzięcie ma na celu wsparcie start-upów i przedsiębiorstw rozwijających nowoczesne rozwiązania dla ochrony państwa.
Firma Alphatron Marine Poland Sp. z o.o. ze Szczecina poinformowała, że w grudniu 2023 roku wygrała przetarg na modernizację mostka zintegrowanego, na statku szkolnym Dar Młodzieży, należącym do Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Obecnie żaglowiec jest w trakcie rejsu, który potrwa od marca do maja.
Hydromega poinformowała, że linia zespołów płuczących Hamer (50/250/500/1000) uzyskała Świadectwo Uznania Typu Wyrobu przyznane przez Bureau Veritas.
Używanie przepustów Roxtec jako standardowych rozwiązań podczas projektowania, remontów i modernizacji portów pozwala na zabezpieczenie sprzętu elektrycznego, szaf sterowniczych i całego systemu zasilania przed ogniem, zalaniem, wilgocią, gazem i gryzoniami, by uniknąć korozji, częściowych rozładowań i kosztownych przestojów. Uszczelnienia Roxtec umożliwiają zachowanie integralności całej infrastruktury portu — od obudów suwnic stoczniowych po podstacje i pomieszczenia wysokiego napięcia, zasilacze UPS i transformatory.
P&O Pioneer, największy na świecie prom hybrydowy typu double-ended ferry, został oficjalnie nazwany 27 lipca br. podczas ceremonii zorganizowanej przez brytyjskiego operatora promowego P&O Cruises w Dover w Wielkiej Brytanii.
Stocznia Damen dostarczyła niedawno Holownik Boatman 2 do Corps van Vletterlieden do eksploatacji w porcie IJmuiden na północy Holandii. Stan Tug 1004 wykona szeroki zakres zadań, w tym cumowanie, zaopatrzenie, transfer załogi i wsparcie nurkowe.
Firma C-Power, zajmująca się energią fal, ma przeprowadzić próbę samodzielnego generowania i magazynowania energii na poligonie US Navy u wybrzeży Hawajów. Projekt firmy - autonomiczny morski system zasilania SeaRAY (AOPS) - łączy konwerter energii fal powierzchniowych z jednostką bazową na dnie morskim, która zawiera akumulator o mocy 100 kWh. Kabel cumowniczy, który je łączy, zawiera również łącza zasilające i komunikacyjne.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem