Specjalizujący się w konstrukcji urządzeń pokładowych Towimor otrzymał zlecenie na wykonanie urządzeń cumowniczo-kotwicznych na potrzeby przetwórni FLNG, która powstaje w koreańskiej stoczni.
Specjalizujący się w urządzeniach pokładowych Towimor to specyficzna firma – jako jedna z niewielu na polskim rynku okrętobudownictwa nie mieści się nad morzem, a w Toruniu. Ale dzięki utworzeniu spółki i fabryki w Korei Południowej jest bliżej klienta niż kiedykolwiek wcześniej. O osiągnięciach i planach firmy, a także bogatych w doświadczenia ostatnich latach, opowiada Marcin Starybrat, dyrektor handlowy w Towimorze.
Towimor podpisał kontrakt z jedną z największych stoczni, koreańskim DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) na dostawę wyposażenia cumowniczo-kotwicznego na budowane dla Eneti statki do instalacji turbin wiatrowych.
Polska Żegluga Morska, wspierając rodzimych dostawców, po raz kolejny wybrała współpracę z Towimor. Toruńska spółka dostarczy urządzenia cumowniczo-kotwiczne na nowo budowane jednostki polskiego armatora zamówione w chińskiej stoczni.
Toruńska spółka Towimor SA od ponad 100 lat dostarcza urządzenia pokładowe na statki. Ostatni rok zamknęła z imponującymi kontraktami na urządzenia cumowniczo-kotwiczne na megakontenerowce.
Polskie stocznie mogą budować okręty podwodne w ramach 15-letniego programu współpracy przemysłowej. To możliwy efekt porozumienia podpisanego przez francuski koncern stoczniowy Naval Group z Polską Grupą Zbrojeniową, dotyczącego m.in. transferu technologii i współpracy w zakresie budowy okrętów podwodnych. Dla polskich firm z branży stoczniowej oznacza to utworzenie około 2 tys. nowych miejsc pracy. Prace mogą wystartować już w przyszłym roku. – Biorąc pod uwagę gotowość naszą i polskich zakładów, prace będą mogły się roz
W ramach programu Orka realizowanego przez Ministerstwo Obrony Narodowej do polskiej Marynarki Wojennej mają trafić trzy nowe okręty podwodne uzbrojone w rakiety manewrujące. Podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach François Dupont z francuskiego koncernu stoczniowego Naval Group opowiedział w rozmowie z PAP o możliwościach współpracy w tym zakresie ze stroną polską.
To dobry początek roku dla stoczni, dla Szczecina i dla Polski - powiedział PAP prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego Andrzej Strzeboński, komentując zakup Stoczni Szczecińskiej przez fundusz Mars.
Zakup Stoczni Szczecińskiej przez Fundusz Inwestycyjny Mars jest pierwszym krokiem w odbudowie polskiego przemysłu stoczniowego – podkreślali w poniedziałek przedstawiciele polskich władz na konferencji w Szczecinie. Nad Bałtykiem ma powstać największa grupa stoczniowa.
Prawie 50-tonowa śruba okrętowa przywita wystawców i odwiedzających hamburskie Targi SMM. Symbolizuje ona motyw przewodni tegorocznej edycji, czyli "zieloną żeglugę". Impreza rusza 6 września. Po jej zakończeniu śruba zostanie zainstalowana na kontenerowcu MSC Lorena.
Grupa Budimex wśród wykonawców elektrowni jądrowej w Polsce
Minister obrony Wielkiej Brytanii potwierdza budowę nowych okrętów dla piechoty morskiej
Wspólne ćwiczenia sił morskich USA i Tajwanu. Rośnie współpraca obu państw w obliczu zagrożenia ze strony Chin
OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków
Polski Dzień Morza w Budapeszcie z udziałem przedstawicieli branży portowej
Eco Edison, statek serwisowy Ørsted oficjalnie ochrzczony