Mikołaj Nowak i Daniel Krzyżański to dwójka młodych żeglarzy, którzy już w październiku wyruszą w rejs dookoła świata. Rejs Ku Marzeniom potrwa około półtorej roku i odbędzie się na zmodernizowanym jachcie Water Lily. Mieliśmy okazję porozmawiać z jednym z uczestników wyprawy Mikołajem Nowakiem, na temat planowanej podróży i tego jak obecnie wyglądają przygotowania do rejsu.
U podstaw wykształcenia się praktyki wydania ładunku bez konosamentu na podstawie Letter of Indemnity („LOI”), leżała i leży rozbieżność pomiędzy niewzruszanymi od XVIII wieku zasadami precedensowymi, nakładającymi na armatora/przewoźnika obowiązek wydania ładunku tylko na podstawie konosamentu (papieru wartościowego – „document of title”), ze zmieniającymi się realiami międzynarodowego obrotu handlowego.
Funkcjonariusze Guardia di Finanza przeprowadzili inspekcję statku, na którym znaleziono 139 paczek zawierających kokainę. Ładunek nielegalnych substancji warzył 150 kg.
Chociaż prezydent Francji Emmanuel Macron buduje swój wizerunek jednego z najzagorzalszych obrońców Ukrainy, władze w Paryżu zakupiły w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. najwięcej w Europie gazu skroplonego (LNG) z Rosji; Kreml zarobił na tych transakcjach ponad 600 mln euro - ujawnił portal Politico.
Zgodnie z orzeczeniem „Hulthen v Stewart” [1903] A.C. 389 – ustalony „zamkniętą formułą czasową” laytime musi być określony w sposób jasny i jednoznaczny (zob. „Van Liewen v Hollis” [1920] A.C. 239). Czy przyjęta formuła ujęta jest określoną liczbą dni, czy godzin, czy też precyzyjnie ustaloną, na przykład, dobową czy godzinową ratą załadunkową („Alexander v Aktieselskabet Hansa” [1920]; „Van Nievelt v Forslind” [1925] 30 Com. Cas. 263) nie ma to różnicy prawnej. W obu przypadkach mówimy o „zamkniętej” formule ustalenia lay-time.
Rząd Szwecji ogłosił w czwartek zamiar wybudowania na strategicznie położonej na Morzu Bałtyckim wyspie Gotlandia drugiego, rezerwowego portu dla marynarki wojennej i żeglugi cywilnej. Wymaga tego m.in. członkostwo kraju w NATO, aby móc przyjąć pomoc od sojuszników.
Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.
Wydobycie gazu ziemnego z należącego do Danii złoża Tyra na Morzu Północnym wznowiono w piątek po niemal pięcioletniej przerwie spowodowanej remontem platform wiertniczych - podała odpowiedzialna za eksploatację spółka Total Energies. Umożliwi to Danii uniezależnienie się od importu surowca z Rosji.
W szczecińskim porcie odbyło się wyokrętowanie żołnierzy i techniki wojskowej z Hiszpanii. Komponent sił zbrojnych tego państwa bierze udział w ćwiczeniu pk. "Brilliant Jump 2024" które jest częścią większego, sojuszniczego przedsięwzięcia pk. "Steadfast Defender 2024". To największe ćwiczenia NATO od czasu Zimnej Wojny. Podobne odbyły się ostatnim razem w 1988 roku.
Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiedzialny za gospodarkę morską, wodną i żeglugę śródlądową, w rozmowie z Mateuszem Kowalewskim, wydawcą portalu GospodarkaMorska.pl opowiada o największych szansach i wyzwaniach dla sektora morskiego w najbliższych latach oraz roli resortu we wspieraniu branży morskiej.
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"
Postęp prac przy zawalonym moście w Baltimore. Zostanie otwarta wodna trasa dla jednostek rekreacyjnych