Były minister gospodarki morskiej, obecnie poseł PiS Marek Gróbarczyk zapowiedział złożenie zawiadomienia do prokuratury w sprawie terminala zbożowego w Porcie Gdynia. Poseł uważa, że oddanie go w najem zwycięskiemu Konsorcjum SBT stanowi znaczną szkodę na rzecz Skarbu Państwa.
Wyłoniony w przetargu dzierżawca terminala zbożowego w Porcie Gdynia wciąż nie może rozpocząć prac, choć otrzymał już zgodę z Ministerstwa Infrastruktury. Niezbędna jest jeszcze jednak akceptacja ze strony Komisji Europejskiej.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. informuje, że obie strony, Port Gdynia oraz konsorcjum w składzie: Szczecin Bulk Terminal sp. z o.o., Tapini oraz Ribera, podpisały umowę przedwstępną dotyczącą objęcia w dzierżawę Bałtyckiego Terminala Zbożowego na okres 30 lat.
Sytuacja wokół terminala zbożowego, a dokładniej przebiegu procedury przetargowej związanej z poszukiwaniem nowego najemcy stawia pod znakiem zapytania nie tylko funkcjonowanie istotnej infrastruktury portowej, ale też los zatrudnionych tam osób. Po fiasku rozmów między zarządem portu a spółką Mondry, dotychczasowym dzierżawcą, wzrosły obawy o sytuację portowców. W związku z tym oba podmioty podpisały list intencyjny, którego celem jest uregulowanie sytuacji zatrudnionych tam osób, które obawiają się zwolnień grupowych.
Przed długim weekendem majowym Port Gdynia informował, że w związku z przedłużającą się procedurą przetargową dotyczącą terminala zbożowego, zaproponował przedłużenie umowy do czasu zakończenia procedury dotychczasowemu najemcy – spółce Mondry. Ta jednak odmówiła i zamierza opuścić port do końca czerwca.
W roku 2023, firmy Szczecin Bulk Terminal sp. z o.o. (SBT), Tapini sp. z o.o. i Ribera sp. z o.o., dalej nazywane „Konsorcjum”, wygrały przetarg na dzierżawę Bałtyckiego Terminalu Zbożowego Sp. z o.o. (BTZ), terminalu do przeładunku towarów masowych w porcie w Gdyni. Konsorcjum jest wspólnym przedsięwzięciem CM Holdings A/S (Copenhagen Merchants) i naszego wieloletniego partnera strategicznego, Viterra Ltd (Viterra). Prezentujemy komunikat Copenhagen Merchants Group w sprawie opóźnień w realizacji przetargu na długoterminową dzie
Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dzierżawę terminala zbożowego. Konkurs ponownie wygrała oferta konsorcjum Szczecin Bulk Terminal, Tapini i Ribera.
17 września minął termin składania ostatecznych ofert na dzierżawę Terminala Zbożowego w Porcie Gdynia. Do przetargu stanęło pięciu chętnych.
Pośród oferentów, którzy są zainteresowani dzierżawą Terminala Zbożowego w Porcie Gdynia i stanęli do nowego przetargu, znalazła się Krajowa Grupa Spożywcza. Politycy od dawna domagali się jej udziału w postępowaniu. Do konkursu stanęły także te same firmy, które składały oferty w poprzednim, odwołanym przetargu, choć w nieco zmienionych konfiguracjach.
Po unieważnieniu pierwszego przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni, Zarząd Morskiego Portu Gdynia szybko uruchomił kolejny. Czas na składanie ofert wstępnych upływa 3 lipca.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego