Do gdańskiego terminala T3 wpłynął 22 kwietnia kontenerowiec MSC Maura. Statek ten jest pierwszym, który przybył do Baltic Hub w ramach serwisu oceanicznego Albatros (Albatros Service), który łączy porty w Azji i Europie. Ma to dowodzić na zainteresowanie czołowych przewoźników morskich transportem kontenerowym do polskich portów.
Rok 2025 to dla Baltic Hub czas intensywnych zmian i rozwoju. Nowe połączenia żeglugowe, rozbudowa infrastruktury, inwestycje w nowoczesne technologie oraz wdrażanie strategicznych projektów – wszystko to sprawia, że terminal dynamicznie rośnie w siłę. W ubiegłym miesiącu padł kolejny rekord.
W gdańskim terminalu Baltic Hub pojawił się kontenerowiec MSC Rose. Jest on pierwszym statkiem, który zawinął do polskiego portu w ramach Britannia Service. W dodatku ma to wskazywać na rosnące możliwości przeładunkowe nowego nabrzeża T3, który oficjalne rozpocznie działalność w tym roku, ale już teraz mają miejsce pierwsze, testowe zawinięcia.
W gdańskim terminalu Baltic Hub na powstającym nabrzeżu T3 zakończyła się pierwsza, testowa obsługa statku. Dzięki T3 w niedalekiej przyszłości przeładunki mają znacznie wzrosnąć, pozwalając utrzymać pozycję Portu Gdańsk jako czołowego punktu przeładunkowego na Morzu Bałtyckim.
Cztery suwnice STS, które przypłynęły na terminal T3 w październiku, przeszły pomyślnie wszystkie etapy przygotowań. Dzięki temu stały się w pełni gotowe do eksploatacji. Ma to stanowić kolejny etap na drodze ku osiągnięciu pełnej operacyjności przez nowy terminal na terenie Baltic Hub w Gdańsku.
Jak informuje największy terminal w Porcie Gdańsk, w 2024 roku osiągnął wynik operacyjny na poziomie 2 242 401 TEU. Jest to o 191 588 TEU więcej niż w 2023 roku. W ten sposób Baltic Hub dąży do potwierdzenia swojej pozycji lidera na Morzu Bałtyckim w zakresie przeładunków.
Jak poinformował gdański terminal kontenerowy Baltic Hub, podczas sobotniej nocnej zmiany z 7 na 8 września, w ciągu 12 godzin udało się przeładować aż 888 kontenerów. Jest to nowy rekord.
Burmistrz Polic, Krystian Kowalewski ogłosił plany poszerzenia plaży w Trzebieży. Proces ten jednak nie będzie szybki, ponieważ teren należy do Urzędu Morskiego w Szczecinie. Rozpoczęto już negocjacje, a Urząd Morski wstępnie zatwierdził dalsze prace.
21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.
Pod koniec roku Urząd Morski w Gdyni ogłosi przetarg na wykonanie pogłębienia toru wodnego na odcinku przed portem morskim w Elblągu. Prace mają się zakończyć w II lub III kwartale 2025 r. - powiedziała PAP dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?