Polenergia opublikowała sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2023 roku. Największa polska prywatna grupa energetyczna osiągnęła w tym okresie skorygowany wynik EBITDA na poziomie 308,9 mln zł oraz zysk netto na poziomie 169,8 mln zł. Odpowiada za to przede wszystkim wyższy wynik segmentu farm wiatrowych.
W ciągu pierwszego półrocza na nabrzeżach Portu Gdańsk przeładowano 41,2 mln ton towarów. To wzrost wolumenu o 36 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Największe wzrosty zanotowały surowce energetyczne, takie jak węgiel i paliwa płynne.
Pomimo spadającego handlu z Rosją, Port Rotterdam poradził sobie w pierwszym półroczu 2022 roku nieźle, lekko przebijając poprzedni rok.
Jak informuje Acciona, na rentowność hiszpańskiej spółki wpłynęła zwiększona efektywność finansowa, rozwijająca się polityka handlowa oraz zmiany cen na wszystkich rynkach.. Inwestycje netto wyniosły 770 mln euro, a na koniec pierwszego półrocza w budowie znajdowało się 2 064 MW w ramach planu rozwoju OZE.
Zespół portów Szczecin-Świnoujście podsumował pierwsze półrocze br. pod względem przeładunków. Te są o blisko trzy procent lepsze aniżeli w analogicznym czasie ub. roku. Operatorzy portowi w okresie styczeń-czerwiec br. obsłużyli prawie 17,5 mln ton ładunków.
Wystarczyło pół roku, aby deweloperzy zbudowali w Polsce 1,16 miliona metrów kwadratowych powierzchni magazynowej. Popyt brutto na koniec czerwca wynosił 3,41 milionów metrów kwadratowych, co jest najwyższą półroczną wartością w historii rynku magazynowego – podała w raporcie firma Colliers.
Zespół portów Szczecin-Świnoujście podsumował pierwsze półrocze br. pod względem przeładunków. Te są o 11,5 proc. lepsze aniżeli w analogicznym czasie ub. roku. Obydwa porty obsłużyły w okresie styczeń-czerwiec br. ponad 17 mln ton ładunków.
Według danych opublikowanych przez władze portu w Kłajpedzie, wszystkie główne bałtyckie porty morskie odnotowały spadek ruchu towarowego w okresie od stycznia do lipca 2020 r..
W skutek pandemii COVID-19 świat mierzy się z największym od czasu Wielkiego Kryzysu lat 30-tych ubiegłego stulecia kryzysem gospodarczym. Na szczęście nie ziściły się najgorsze scenariusze zwiastujące kolaps światowej gospodarki. Wyraźne są pewne symptomy odbicia.
Spadek dostępności złota, wzrost kosztów na każdym etapie procesu jego dostarczenia na rynek, zmiana struktury popytu, a także wyraźne wzrosty giełdowej wartości kruszcu – to kluczowe wnioski z raportu Grupy Goldenmark „Rynek Złota. Raport 2020”, podsumowującego sytuację na rynku w pierwszej połowie tego roku.
Baltic Business Forum: Metinvest dostrzega możliwości wzrostu efektywności tranzytu przez Polskę
Equinor odkrył złoża ropy naftowej w odwiercie na polu Svalin na Morzu Północnym
Ekologiczna katastrofa na Hvarze; statki zmieniają plaże w szamba
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Magdalena Kryszewska
Zakończono poszukiwania surfera zaginionego na Bałtyku
Ataki Huti nie ustają. Nie ma pomysłu na zakończenie kryzysu żeglugi?