Transport rzeczny pomiędzy Bałtykiem a Morzem Czarnym to temat omawiany od lat. Po fiasku współpracy z Białorusią i wycofaniu się Czech z kanału Odra–Dunaj, rumuński ekspert proponuje nowy wariant: przez Wisłę, San, Dniestr i Prut. Problem to m.in. pieniądze, bo mowa jest o setkach miliardów złotych.
Realizacja programu zbrojeniowego, w postaci fregat Miecznik okazała się korzystna także dla branży... budowlanej. W Grupie NDI doceniają kompetencje, jakie uzyskali w czasie budowy hali w Gdyni.
Gaz-System jest w trakcie budowy gazociągu, którym rozprowadzany będzie gaz z zacumowanego na Zatoce Gdańskiej pływającego terminala regazyfikacyjnego FSRU. Trwa realizacja rekordowego, kilometrowego przewiertu pod Wisłą.
Zlokalizowane w sąsiedztwie portu w Elblągu i drogi ekspresowej S7, Centrum DOBRA NOVINA, to nowoczesny kompleks z ogromnym potencjałem dla firm z sektora logistyki, produkcji i handlu międzynarodowego.
Drugiego dnia 11. Międzynarodowego Kongresu Morskiego wydarzenie przeniosło się z Teatru Polskiego do sal konferencyjnych szczecińskiego hotelu Radisson Blu. Tam odbyły się cztery bloki dyskusyjne, łącznie aż 12 paneli. Swój blok poświęcony zrównoważonej niebieskiej gospodarce morskiej zorganizował Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
Od poniedziałku na śluzie Nowy Świat na przekopie przez Mierzeję Wiślaną prowadzone będą prace serwisowe. W związku z tym przeprawy dla jednostek będą czasowo zawieszone.
W roku swojego 15-lecia polski offshore wszedł w kluczowy moment rozwoju – morskie farmy wiatrowe i towarzysząca im infrastruktura na lądzie zaczęły przybierać realnych fizycznych kształtów. W rozmowie z Bartoszem Fedurkiem, prezesem PGE Baltica, której projekty farm należą do najbardziej rozwiniętych, wspominamy początki branży w Polsce, podsumowujemy jej stan aktualny i przewidujemy jej rozwój.
W sobotę, 26 kwietnia 2025 roku, Żegluga Gdańska oficjalnie rozpoczyna sezon nawigacyjny. Jak co roku, przewoźnik oferuje szeroką gamę rejsów turystycznych z portów w Trójmieście i Elblągu, zachęcając do odkrywania uroków polskiego wybrzeża z pokładu statków pasażerskich.
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla pogłębienia ostatniego odcinka toru wodnego do portu w Elblągu. W efekcie ma zostać pogłębione 900 metrów, dzięki czemu poprawi to żeglugę statków na rzece.
Jest nowy przetarg dotyczący pogłębienia ostatniego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu - poinformował w piątek wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Zapewnił, że w rezultacie tych prac kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie "wreszcie użyteczny".
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?