Kinetics i Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisały 7 lipca protokół ustaleń w celu opracowania pierwszej na świecie zintegrowanej platformy pływającego centrum danych. W związku z tym już istniejący statek zostanie sprowadzony do roli stacjonarnego, unoszącego się na wodzie obiektu informatycznego, które będzie zasilane z mobilnego lub lądowego źródła, aby zapewnić szybsze i bardziej ekonomiczne rozwiązanie dla centrów danych w przyszłości.
Flota FSRU podwoi się do 2025 roku – przewidywali około 10 lat temu analitycy z Oxford Institute of Energy Studies. Po napaści Rosji na Ukrainę widać, że wiele krajów europejskich poszukuje sposobów na zwiększenie możliwości przeładunkowych skroplonego gazu. W Polsce zdecydowano, że statek FSRU zacumuje w Zatoce Gdańskiej.
Hiszpański operator promowy Baleària odda do użytku przebudowany statek LNG 30 czerwca na trasie Barcelona-Eivissa, aby ograniczyć emisje CO2.
Niemiecka grupa żeglugowa Hapag-Lloyd ogłosiła udaną konwersję jednostki Brussels Express o pojemności 15 000 TEU, aby działał na skroplonym gazie ziemnym. Po zakończeniu konwersji statek stał się pierwszym megakontenerowcem, który przejdzie na napęd LNG.
Po kilkunastoletnim okresie stagnacji polskiego przemysłu stoczniowego, przechodzącym epizodycznie w etap zapaści, postępującym stopniowo po roku 2005, który okazał się być jednym z rekordowych, jeżeli idzie o liczbę wyprodukowanych w Polsce statków (28 jednostek o pojemności brutto dochodzącej do blisko 750 tysięcy GT), w ostatnich latach podjęto szereg działań ukierunkowanych na, szeroko rozumianą, odbudowę tej właśnie gałęzi przemysłu, starając się również – przynajmniej w teorii - przypomnieć o jej ekonomicznym i wizerunkowym
Blue Queen w rękach Wagenborg Offshore. Armator podpisał z Ulstein umowę czarteru na 6 lat. Statek będzie wspierał działania Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) i Shell UK Exploration & Production (Shell UK) na Morzu Północnym.
Jerzy Czuczman, prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowego, zwrócił uwagę na niejasności, jakie występują w „Ustawie o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych". Dotyczą one aspektów związanych m.in. z pojęciami: „przemysł komplementarny” czy „przebudowa statku w całości przez przedsiębiorcę okrętowego”. Swoje zdanie przedstawił podczas ostatnich obrad Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Vistal Stocznia Remontowa zakończyła przebudowę jednostki Point Lisas Pearl na masowiec samowyładowczy. Teraz statek należący do SMT Shipping nosi nazwę Bontrup Pearl.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO