Podpisano porozumienie w sprawie budowy pierwszych morskich platform prądu stałego i lądowych stacji przekształtnikowych dla morskich farm wiatrowych w Normandii (Centre Manche 1 i 2) oraz na wyspie Oléron. Kontrakt ten oznacza przyspieszenie rozwoju morskich farm i plasuje Francję wśród nielicznych europejskich krajów, które budują duże morskie stacje przekształtnikowe wysokiego napięcia prądu stałego.
W dniach 10-11 czerwca w Sopocie odbędzie się druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030. Ogólnopolska konferencja skoncentrowana na sektorze portów i terminali, transporcie i logistyce morskiej, bezpieczeństwie, budownictwie i energetyce morskiej na stałe weszła do kalendarza branży i po raz kolejny będzie jednym z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie.
Pod koniec marca miało miejsce swoiste zakończenie pewnej ery – nie wspominając o nowym początku – kiedy brytyjski operator Tidal Transit kupił swój ostatni, w historii, statek napędzany silnikiem wysokoprężnym – przekonuje Martin Conway, redaktor RINA.
Reprezentanci Związku Małych Portów Morskich chcą utworzenia rządowego Funduszu Portowego, który miałby wesprzeć inwestycje i projekty przekraczające możliwości samorządów i Urzędów Morskich: - Tylko centralny fundusz może realnie wpłynąć na zaplanowany i spójny rozwój naszych portów – przekonują autorzy wspólnego apelu.
Jako firma o globalnym zasięgu, prowadząca projekty morskich farm wiatrowych na całym świecie, BC-Wind nieustannie dąży do zdobywania międzynarodowego doświadczenia i wymiany know-how. Ostatni wyjazd pracowników projektu w Polsce na budowę morskiej farmy wiatrowej Moray West w Szkocji podkreśla naszą determinację w realizacji tego celu.
He Dreiht, jeden z największych niemieckich projektów morskiej energetyki wiatrowej, wchodzi w fazę realizacji.
Komisja Europejska przyznała status Projektu Wspólnego Zainteresowania (Projects of Common Interest, PCI) koncepcji wychwytywania i transportu dwutlenku węgla na Litwie i Łotwie, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic, składające się z Akmenės cementas, KN Energies, Larvik Shipping, Mitsui O.S.K. Lines i SCHWENK Latvija SIA. Zapewni to dofinansowanie przedsięwzięcia, które ma zapewnić dekarbonizację transportu i przemysłu w regionie Morza Batyckiego.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłasza nabór wniosków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności - komponent E, Inwestycja: E2.1.3. Celem konkursu jest wybór projektów obejmujących transport intermodalny - terminale drogowo-kolejowe zlokalizowane na transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i zakup 200 sztuk taboru do przewozów intermodalnych. Łączna kwota na te inwestycje to prawie 781,6 mln zł.
Po tym, jak w zeszłym roku chiński producent turbin wiatrowych ogłosił sukces w pracach nad turbiną o mocy 20 MW, zachodni dostawcy postanowili nie brać udziału w wyścigu za wszelką cenę i skupić się na mniejszych, ale – ich zdaniem – bardziej optymalnych pod różnymi względami turbinach.
Port w Rønne na duńskiej wyspie Bornholm, będącej stosunkowo blisko planowanych polskich morskich farm wiatrowych na Bałtyku, może być jednak zbyt płytki, by obsługiwać duże dostawy komponentów.
Postępuje modernizacja Nabrzeża Helskiego
Nowa fregata pod japońską banderą. JS Yahagi rozpoczyna służbę
RTE i konsorcjum Chantiers de l'Atlantique - Hitachi Energy podpisały umowę na technologię dla sektora offshore
Awaria mostu obrotowego w Giżycku - ruch jachtów w tym miejscu wstrzymany
Maersk dąży do przyspieszenia łańcuchów dostaw w Europie dzięki nowemu obiektowi przeładunkowemu w Rotterdamie
Testy napędu fregaty programu "Miecznik" w fabryce Rolls-Royce