Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2025 to tradycja ciągnąca się już przez 1/4 historii miasta. Właśnie zakończyła się XXIV edycja tej konferencji, na której dyskutowane są najważniejsze wyzwania i idee sektora morskiego, bardzo często z Gdynią, jako miastem morskim, w tle.
Ocean Network Express (ONE) poinformował o uruchomieniu nowego serwisu feederowego, Poland Shuttle (PLS), łączącego Hamburg i Rotterdam z Gdynią i Gdańskiem.
Ocean Network Express wprowadza zmiany w realizowanych trasach związanych z transportem kontenerowym. Dotyczy to również tych mających swoje przystanki w gdyńskim porcie.
Światowi przywódcy zainicjowali korytarz gospodarczy Indie–Bliski Wschód–Europa postrzegany jako sprzeczny z chińskim Nowym Jedwabnym Szlakiem BRI. Celem IMEC jest wspieranie rozwoju gospodarczego poprzez integrację gospodarczą między Azją, Zatoką Perską i Europą.
Od wtorku do czwartku trwały w Warszawie targi TransLogistica Poland – największe w regionie wydarzenie biznesowe dla branży TSL. W halach EXPO XXI opowiedzieć o sobie chciały też firmy związane z transportem morskim.
Instytut Międzymorza oraz Uniwersytet Arystotelesa w Salonikach nawiązały współpracę, zgodnie z porozumieniem zawartym w trakcie ubiegłotygodniowej konferencji "Via Carpatia – strategiczny szlak handlowy", która miała miejsce w siedzibie Kapitanatu Portu Północnego. List intencyjny został podpisany przez profesora Grigorisa Zarotiadisa z Uniwersytetu w Salonikach oraz Aleksandrę Jankowską, która przewodniczy Radzie Programowej Instytutu Międzymorza.
- Inwestycje w terminal kontenerowy i tunel w Świnoujściu jeszcze mocniej wzmacniają potencjał gospodarczy Pomorza Zachodniego. Eksperci sektora morskiego zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie spodziewają się w drugiej połowie roku kolejnych wzrostów przeładunków – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. Choć statystyki są jak najbardziej pozwalające na optymizm, to eksperci sektora TSL zwracają uwagę na niepewną sytuację związaną z przeładunkiem zbóż.
Dziś w gdyńskim terminalu GCT pojawił się kontenerowiec Wes Gesa, który oficjalnie zainaugurował nowy serwis linii Ocean Network Express łączący Morze Bałtyckie z Półwyspem Iberyjskim i Wyspami Brytyjskimi.
Mniejsze porty w Polsce są bardzo zróżnicowane, m.in. pod względem infrastruktury, powierzchni, pełnionych funkcji, czy też formy zarządzania. Spośród 29 małych portów, aż 25 mieści się w województwie pomorskim i zachodniopomorskim. Rozwój małych portów morskich jest wstrzymywany przez niewystarczające fundusze. Wykorzystanie pełnego potencjału portów jest niemożliwe bez inwestycji w infrastrukturę portową. Według opublikowanego raportu Najwyższej Izby Kontroli, zmiany wymaga także sposób nadzorowania działalności małych portów.
Zdaniem ekspertów rosnące przeładunki pozwalają mówić o ubiegłym roku jako bardzo udanym dla polskich portów i rekordowych wynikach przeładunków. To dobra wiadomość dla zachodniopomorskiej gospodarki, bo oznacza, że sektor morski, mimo obaw ekspertów, obronił się i wykorzystywał swój potencjał.
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało