Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował o niedawnej wizycie masowca Polskiej Żeglugi Morskiej w szczecińskim porcie. Wyjątkowość tego zawinięcia wynikała z faktu, że statek ten nazywa się Szczecin.
Szczecińska firma poinformowała w mediach społecznościowych, że w ramach jednego ze swoich zleceń obsłużyła jednostkę z ładunkiem łupiny orzecha palmowego (PKS) o masie 42 150 ton. Dla podmiotu było to wyjątkowe zlecenie, stanowiące, jak dotąd, największą operację przeładunkową od początku działalności.
Bulk Cargo-Port Szczecin poinformował, że na Nabrzeżu Chorzowskim w szczecińskim porcie zrealizowano przeładunek jednostki przewożącej 10,5 tys. ton aluminium. Była to jedna z większych operacji tego typu w ostatnim czasie, pokazująca możliwości terminala w obsłudze masowych dostaw metali.
DB Port Szczecin informuje, że podczas Międzynarodowego Forum Gospodarczego, które odbyło się na Stadionie Śląskim w Chorzowie, firma została uhonorowana prestiżowym wyróżnieniem „Champion Biznesu".
Wciąż trwa modernizacja nabrzeży w szczecińskim porcie, na czym skorzystają działające tam podmioty. Jak informuje operator Bulk Cargo – Port Szczecin, obsługiwane przez niego Nabrzeże Katowickie zostało poddane koniecznej modernizacji, co wpłynie na nowe zdolności operacyjne.
Bulk Cargo – Port Szczecin Sp. z o.o., największy wielofunkcyjny operator terminali w porcie szczecińskim, oficjalnie zapowiada swój udział w dynamicznie rozwijającym się sektorze morskiej energetyki wiatrowej.
Bulk Cargo – Port Szczecin poinformował o rozszerzeniu swojej floty sprzętowej o nowoczesny reachstacker marki Kalmar. Nowe urządzenie umożliwia bardziej efektywny i precyzyjny przeładunek kontenerów, co znacząco wpłynie na jakość i szybkość obsługi realizowanej w porcie.
30 lat istnienia terminala Bulk Cargo – Port Szczecin pokrywa się praktycznie całkowicie z obecnością Polski w Unii Europejskiej. W ciągu trzech dekad nie brakowało na rynku burz i sztormów, a i obecnie panuje przekonanie, że czasy są niestabilne. Adam Czarnul, prezes zarządu Bulk Cargo – Port Szczecin uważa, że jedynie wypracowanie elastyczności zapewni firmie odporność na zmienne warunki rynkowe.
Z panelu dyskusyjnego „Terminale i logistyka kontenerowa – jak rozwijać rynek i budować przewagi konkurencyjne”, który Sebastian Wróbel poprowadził podczas pierwszego dnia Kongresu Polskie Porty 2030 płynie podstawowy wniosek: bez dialogu, współpracy, ale i skupienia na tym, co mogą nam dać nowoczesne technologie, pozostaniemy daleko w tyle.
Incydenty związane z blokadą tras żeglugowych, wymuszające zmiany w ruchu morskim i tym samym wydłużenie podróży statków, są przykładami sytuacji zaburzających prace terminali kontenerowych i wielu innych firm w ramach łańcuchów dostaw. Wymusza to na nich dostosowanie się do nowej sytuacji i przy tym stałe konkurowanie między sobą na tym trudnym rynku. W ostatnich latach wyzwania dla terminali kontenerowych nie brakowało. Drugiego dnia Kongresu Polskie Porty 2030, podczas panelu pt. "Terminale masowe i uniwersalne - jedyną stałą
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu