Grecki Philosofish zakontraktował w AKVA dwa statki paszowe do karmienia ryb w farmach morskich. Statki zostały zaprojektowane dla operatorów działających w warunkach Morza Śródziemnego. CRIST ma doświadczenie w produkcji paszowców i statków do przewozu ryb żywych.
Polski offshore czeka jeszcze dużo pracy i dużo zmian. W dynamicznie rozwijającym się środowisku trzeba trzymać rękę na pulsie. MAG Offshore, powołana do życia przez Morską Agencję Gdynia spółka-córka, może pełnić ważną rolę przewodnika, który prowadzi swoich klientów przez meandry sektora. Z Pawłem Weinerem, prezesem MAG Offshore, rozmawiamy o zadaniach firmy, ale także przeszkodach i szansach polskiego offshore.
Stocznia Crist to marka znana w branży morskiej na całym świecie. Jej specjalizacją stały się innowacyjne, prototypowe projekty, których realizacji wiele stoczni nie odważyło się podjąć. O recepcie na sukces w trudnych czasach, planach rozwoju oraz portfelu zamówień, który wybiega już 5-6 lat na przód rozmawiamy z Ireneuszem Ćwirko i Krzysztofem Kulczyckim założycielami największej stoczni produkcyjnej w Polsce.
Mówiąc o wyzwaniach polskiej gospodarki morskiej należy najpierw wyraźnie zdefiniować zakres tej branży. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ustaliło pięć jej podstawowych filarów : żegluga morska, eksploatacja portów, przemysł stoczniowy, żegluga śródlądowa, rybołówstwo i edukacja.
Budowę nowych statków dla Polskiej Żeglugi Morskiej zapowiedział w Szczecinie Jarosław Kaczyński – poinformowało Radio Szczecin. Prezes Prawa i Sprawiedliwości wizytował w sobotę Szczeciński Park Przemysłowy. Jego zdaniem odtworzenie polskiego przemysłu okrętowego to jedno z głównych zadań polskiego rządu.
9 miesięcy i dwa dni. Ten ekspresowy termin, w którym powstać ma pionierska jednostka NB56 stał się nowym wyzwaniem dla polskiej stoczni CRIST. Unikalna konstrukcja wykorzystana zostanie do zmiany części zatoki Monako w ląd. Dzięki temu powierzchnia słynnego księstwa zwiększy się o 6 hektarów. Przedstawiciele stoczni CRIST umowę na udział w międzynarodowym projekcie „Extension en mer de Monaco” podpisali 2 września. To kolejny sukces Polaków na światowym rynku przemysłu stoczniowego.
Część polskich armatorów postuluje wprowadzenie zakazu połowów na Bałtyku przez pięć lat. Rybacy są zdania, że za słabą kondycją dorsza stoją połowy paszowe. Chcą oni również zmian dotyczących złomowania kutrów i nowego programu pomocowego. Rybacy zawiązali komitet protestacyjny we Władysławowie.
Wczoraj w Kiezmarku (woj. pomorskie) rybacy w ramach protestu blokowali przejazd drogą nr 7. W akcji brało udział ok. 300 osób. Rybacy protestowali przeciw obecnym przepisom faworyzującym paszowce.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy