Kontenerowiec Maersk Gironde, który w niedzielę 5 sierpnia zderzył się w Cieśninach Duńskich z samochodowcem SFL Composer wpłynął właśnie do gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta.
Kontenerowiec Maersk Gironde płynący do Gdańska zderzył się we wtorek wieczorem z samochodowcem SFL Composer płynącym do Danii. Nikomu nic się nie stało, obie jednostki zostały jednak uszkodzone.
Rząd Danii zapowiedział w niedzielę "natychmiastowy" zakup sprzętu do monitorowania podmorskiej infrastruktury krytycznej, a dzień wcześniej - nabycie kilkuset min morskich. Wiceprezydent USA J.D. Vance niedawno oskarżył rząd duński o zaniedbywanie inwestycji obronnych na położonej strategicznie Grenlandii.
Do znajdującego się w Porcie Gdańsk terminala kontenerowego Baltic Hub wpłynął kontenerowiec Eleonora Maersk. Było to wyjątkowe wydarzenie, jako że to jak na razie ostatni statek oceaniczny duńskiego przewoźnika, który pojawił się w polskim Porcie. Firma oficjalnie zamyka swoją linię AE10, która łączyła porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.
Francesco Nullo - tak obecnie nazywa się jednostka ro-ro należąca do Polskich Linii Oceanicznych SA, która w połowie lutego br. wróciła do eksploatacji po remoncie klasowym. Serwis odbył się w tureckiej stoczni Park Shipyard, należącej do Grupy Besiktas. Płynąc do Turcji statek nazywał się jeszcze POL-Maris.
Porty morskie jak nigdy dotąd odrywają decydującą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego Polski. Dostawcy surowców energetycznych i produktów decydują o stabilności aktywności przemysłowej państwa, zapewnieniu nieprzerwanej działalności przemysłu chemicznego i innych branż, utrzymania ciągłości procesów transportowych. Budowa morskich farm wiatrowych i elektrowni jądrowej wraz infrastrukturą dostępową jest możliwa tylko pod warunkiem sprawnej działalności terminali w dużych i małych portach morskich.
W Świnoujściu na zaproszenie Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej zebrali się przedstawiciele Platformy Portów Offshore Wind. Wzięli udział w wizycie studyjnej w porcie instalacyjnym Orlen Neptun w Świnoujściu oraz w Porcie Szczecin.
Stena RoRo powiększyła swoją flotę o statek RoRo Giuseppe Lucchesi, który zostanie przemianowany na Stena Shipper i będzie pływał pod duńską banderą. W związku z transakcją firma przejmuje kontrakt z tunezyjską firmą żeglugową Cotunav na obsługę trasy Rades-Marsylia. Sprzedającym jest CIN (Compagnia Italiana di Navigazione S.p.A), spółka z grupy Moby Lines.
W trakcie rejsu nieopodal greckiego wybrzeża polski statek ro-ro POL Maris otrzymał wezwanie do udziału w akcji SAR w związku z niesieniem pomocy migrantom, którzy znajdowali się na morzu.
Powiązany z Rosją uszkodzony statek towarowy Ruby, przewożący 20 tys. ton saletry amonowej, tego samego środka który wybuchł w porcie w Bejrucie w 2020 roku, w weekend wpłynie na Bałtyk - informują duńska gazeta "Information" oraz kolektyw śledczy Danwatch.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji