Tegoroczni laureaci Złotych Kotwic na Baltexpo to głównie firmy znane na rynku, ale wśród nagrodzonych znalazł się też polski startup. Wszyscy wyznaczają trendy w polskiej gospodarce morskiej. Wręczenie Złotych Kotwic odbyło się w czasie zakończonych właśnie targów BALTEXPO w Gdańsku.
W minionym miesiącu w Gdyni zakończono realizację wyjątkowego projektu artystycznego, który w niecodzienny sposób przypomina o kluczowej roli portu w służbie społeczeństwu, gospodarce oraz globalnej wymianie handlowej. Na tle industrialnego krajobrazu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal pojawiły się wielkoformatowe murale, łączące w sobie sztukę miejską, tożsamość działalności terminalu oraz znaczenie portu jako strategicznego ogniwa w światowym łańcuchu dostaw surowców konsumpcyjnych, w tym produktów rolniczych.
We wtorek rząd podjął decyzję o budowie dwóch nowych statków dla polskich uczelni morskich. Ma powstać m.in. następca „Daru Młodzieży”. Uniwersytet Morski w Gdyni (UMG) podał, że nowy statek będzie łączyć tradycję z nowoczesnością, co pozwoli na utrzymanie wysokiego poziomu kształcenia studentów.
Przez dziesięciolecia branża portowa postrzegana była jako wyjątkowo stabilna w konserwatywnych poglądach. Ich podstawą są lata doświadczenia w zapewnieniu bezpiecznego i odpornego na zaburzenia sposobu funkcjonowania portów jako instytucji odgrywających ważną, choć dość tradycyjnie postrzeganą rolę w transporcie i logistyce dostaw.
Z Panem Tomaszem Gonciarzem, dyrektorem firmy VETUS Polska, spotykamy się w siedzibie firmy w Warszawie.
Obecnie krajobraz portu gdyńskiego zmienia się częściej niż w innych portach. Wyburzono stare, wyeksploatowane czy nieefektywne obiekty. Zamiast nich, stawiając na współczesne potrzeby rynkowe, powstają nowe powierzchnie magazynowe. Prace odbywają się pod nadzorem miejskiego konserwatora zabytków. W Porcie Gdynia znajduje się dzisiaj 25 magazynów o łącznej powierzchni 208 604 m kw.
Wciągarki, żurawiki i suwnice. To tylko niektóre produkty, jakie codziennie produkowane są w gniewskiej FAMIE. Firma otrzymała właśnie 4 certyfikaty potwierdzające jakość jej usług spawalniczych. To znacznie zwiększa konkurencyjność tego przedsiębiorstwa na rynku.
"20 lat temu byliśmy wielkimi optymistami, gdyż przygotowywane wtedy różnego rodzaju biznesplany nie dawały szans na dalszy rozwój naszego terminala. Przejęliśmy stary, zdekapitalizowany sprzęt portowy oraz stare technologie przeładunkowe.Dziś możemy już śmiało powiedzieć o sobie, że jesteśmy nowoczesnym terminalem uniwersalnym, gotowym obsłużyć wszelakiego rodzaju ładunki wymagające wysokiej jakości usług i zachowania europejskich norm ekologicznych".
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER