• <
ATC_CARGO_TOP

Port Gdynia łączy tradycję z nowoczesnością

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdynia łączy tradycję z nowoczesnością
Port Gdynia łączy tradycję z nowoczesnością - GospodarkaMorska.pl

pc/port.gdynia.pl

15.02.2019 Źródło: własne

Obecnie krajobraz portu gdyńskiego zmienia się częściej niż w innych portach. Wyburzono stare, wyeksploatowane czy nieefektywne obiekty. Zamiast nich, stawiając na współczesne potrzeby rynkowe, powstają nowe powierzchnie magazynowe. Prace odbywają się pod nadzorem miejskiego konserwatora zabytków. W Porcie Gdynia znajduje się dzisiaj 25 magazynów o łącznej powierzchni 208 604 m kw.

Na szczególna uwagę zasługuje zabytkowy magazyn H zlokalizowany przy ulicy Polskiej, który jest typowym przykładem gdyńskiego modernizmu. To bardzo cenny obiekt na bazie którego, w wyniku przeprowadzonych prac remontowych, powstanie magazyn na miarę XXI wieku, co znacznie poprawi komfort pracy kilkudziesięciu najemców pomieszczeń magazynowych oraz biurowych. Zaawansowany postęp prac polegających na: wymianie instalacji c.o. i hydrantowej, budowie konstrukcji żelbetonowej, wzmocnieniu wrót ppoż. na wszystkich kondygnacjach, wymianie okien na nowe na parterze budynku oraz dociepleniu dachu, wskazuje, że wyłoniony w drodze postępowania przetargowego wykonawca dotrzyma terminu zakończenia robót, przewidzianego na luty 2020 roku.

Warto podkreślić, że stosowane technologie zapewniają już dziś utrzymanie parametrów izolacyjnych, które będą obowiązywać od 2021 r.

– Polepszając warunki magazynowe, przyczyniamy się do spełnienia oczekiwań naszych najemców. Staramy się zagospodarować infrastrukturę magazynową tak, by była ona na jak najwyższym poziomie. Warunki przechowywania towarów stanowią jeden z kluczowych elementów łańcucha dostaw, a naszym zadaniem jest zabezpieczenie jakości składowanych dóbr w taki sposób, aby opuszczając magazyn nie były w żaden sposób naruszone. W procesie magazynowania ogromną rolę odgrywają temperatura, wilgotność, światło oraz proces załadunku i rozładunku. Dokładamy wszelkich starań, aby zachowane zostały wszystkie obowiązujące standardy oraz procedury składowania – mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia ciągłej eksploatacji budynku, roboty w magazynie H są realizowane w sposób etapowy. Podstawowym założeniem przeprowadzanego remontu jest zachowanie zabytkowego charakteru tego wyjątkowego obiektu.
Wartość realizowanej aktualnie inwestycji to 5 699 200 zł netto.

Magazyn nr 5 – długoterminowy (współczesna nazwa magazyn H) został zbudowany przy ul. Polskiej (przy II linii) w dwóch etapach. Pierwsze dwie kondygnacje powstały w 1931r., a kolejne trzy – w 1934 roku. Ówczesny projekt fundamentów zakładał podwyższenie magazynu w przyszłości.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31709,00 $ tona -3,03% 18 cze
 Cynk 2873,00 $ tona -3,00% 18 cze
 Aluminium 2374,00 $ tona -2,18% 18 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.