• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Transport morski w gospodarczych sztormach. Raport UNCTAD 2022

Wyższe ceny zboża i stawki za fracht suchych towarów masowych na początku 2022 r. przyczynią się do 1,2-procentowego wzrostu konsumpcyjnych cen żywności. Kontenerowce cumowały w portach o 13,7% dłużej w 2021 r. w porównaniu z 2020 r., pogłębiając opóźnienia i braki. A w ciągu ostatniego roku całkowita emisja gazów cieplarnianych ze światowej floty wzrosła o 4,7% - to ustalenia eksportów UNCTAD zawarte w najnowszym raporcie „Maritime Transport Review 2022”.

23.12.2022, 21:03
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Ørsted jest gotowy wspierać ZE PAK przy rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Kto wygra polski „konkurs piękności”?

Beneficjentami drugiej fazy rozwoju morskich farm wiatrowych w Polsce powinny być w jak największym stopniu polskie spółki energetyczne w procesie dynamicznej transformacji. Takie jak ZE PAK, który do 2030 roku zakończy wydobycie i wykorzystanie węgla brunatnego. Połączenie potencjałów krajowej firmy energetycznej i najbardziej doświadczonego konstruktora morskich farm na świecie pozwala stworzyć unikalną ofertę dla Polski, której motywem przewodnim jest sprawiedliwa transformacja – mówi Bartosz Fedurek, dyrektor ds. rozwoju proj

08.06.2022, 23:55
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Farmy wiatrowe 2022 – biznes dla monopolistów. Dzielenie tortu już się skończyło

Trwa koncentracja producentów turbin wiatrowych. Następni są dostawcy elementów. Będą również fuzje na rynku inwestorów. Producenci ropy i gazu umocnią swoją pozycję – wynika z ocen ekspertów.

24.02.2022, 13:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kontener „inteligentny” i pod nadzorem

Szacuje się, że globalny rynek kontenerów morskich osiągnął wartość 9,5 mld USD w 2019 r. i w 2027 r. wyniesie 12,08 mld USD, ponieważ tempo wzrostu przez najbliższe kilka lat utrzyma się na poziomie 4,3% - informuje w ostatnim raporcie Allied Market Research.

06.04.2021, 05:55
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Premier: Sprzeciwiliśmy się monopolizacji źródeł dostaw gazu

Sprzeciwiliśmy się monopolizacji źródeł dostaw gazu do Polski - powiedział w piątek na konwencji PiS w Gdańsku premier Mateusz Morawiecki.

22.09.2018, 06:55
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Premier: Współpraca transatlantycka kluczem do utrzymania pokoju

Umacnianie przez kraje Trójmorza współpracy Europy i USA jest kluczem do utrzymania pokoju, wzmocnienia demokracji oraz poprawy perspektyw inwestycyjnych, handlowych i gospodarczych – mówił we wtorek w Bukareszcie premier Mateusz Morawiecki.

19.09.2018, 04:01
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Premier: podczas szczytu Trójmorza mocno zaznaczyłem naszą niezgodę na Nord Stream 2

Podczas szczytu Inicjatywy Trójmorza mocno zaznaczyłem nasz niepokój i niezgodę na budowę gazociągu Nord Stream 2 - podkreślił na konferencji prasowej w Bukareszcie premier Mateusz Morawiecki. Według niego, ważne jest doprowadzenie do faktycznego uniezależniania Europy od rosyjskiego gazu.

18.09.2018, 11:00
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Morawiecki: Nord Stream 2 to dalsza monopolizacja dostaw gazu, a nie dywersyfikacja

Podczas rozmowy z kanclerz Niemiec Angelą Merkel mówiłem, jak istotny jest temat gazociągu Nord Stream 2; stanowi on niebezpieczeństwo dla Ukrainy i całej Europy; jest to dalsza monopolizacja dostaw gazu, a nie dywersyfikacja - powiedział we wtorek w Berlinie premier Mateusz Morawiecki.

19.06.2018, 09:58
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Połączenie PKN Orlen i Lotosu może oznaczać duże zmiany na stacjach benzynowych w Polsce. Ceny paliw nie powinny jednak wrosnąć

Najwięksi gracze na polskim rynku paliw łączą siły. Przejęcie kontroli nad Lotosem przez PKN Orlen oznacza, że powstanie paliwowy gigant o giełdowej wartości przekraczającej 50 mld złotych. Fuzja może oznaczać szansę na wzmocnienie pozycji kolejnego gracza, bo prawdopodobnie na rynku pojawi się ok. 200 stacji benzynowych na sprzedaż. Dla klientów połączenie Lotosu i Orlenu nie musi oznaczać podwyżek cen benzyny – podkreśla Łukasz Bugaj, analityk Domu Maklerskiego BOŚ.

02.03.2018, 08:29
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.