Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2025 to tradycja ciągnąca się już przez 1/4 historii miasta. Właśnie zakończyła się XXIV edycja tej konferencji, na której dyskutowane są najważniejsze wyzwania i idee sektora morskiego, bardzo często z Gdynią, jako miastem morskim, w tle.
Panel pod tytułem „Rola programu „Miecznik” dla polskiego przemysłu” podczas BaltExpo 2-25 był okazją do spojrzenia na najważniejsze i największe przedsięwzięcie z myślą o polskiej Marynarce Wojennej z perspektywy branży stoczniowej. Obok wzmacniania morskich zdolności obronnych przyczynia się do rozwoju gospodarczego i zwiększenia innowacyjność polskich przedsiębiorstw.
Do japońskiego portu w Yokosuce wszedł niszczyciel typu Zumwalt, USS Michael Monsoor (DDG 1001). Z racji na swój nietypowy wygląd, przywodzący na myśl bardziej kosmiczny okręt rodem z science-fiction, wzbudził ogromne zainteresowanie wśród okolicznych mieszkańców oraz fascynatów militariów z całego kraju. Wielu z nich dzieli się zdjęciami wyjątkowej jednostki.
Nowi i starzy partnerzy, rozmowy o kondycji branży i perspektywach rozwoju. Przez prawie tydzień delegacja Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” gościła na prestiżowych targach Nor-Shipping w norweskim Oslo.
Pierwszy polarny lodołamacz amerykańskiej Straży Przybrzeżnej zakupiony od ponad 25 lat, wyruszył w swój dziewiczy rejs, aby chronić suwerenne interesy USA w Arktyce i przeprowadzać misje Straży Przybrzeżnej.
Saab otrzymał kontrakt od Szwedzkiej Agencji Materiałowej (FMV, Försvarets MaterielVerk) na wyposażenie pięciu korwet typu Visby, które wchodzą w skład szwedzkich sił morskich (Svenska Masrinen). Otrzymają one system obrony powietrznej Sea Ceptor od MBDA. Modernizacja jest wyceniana na około 1,6 miliarda koron szwedzkich. Dzięki niej w zamierzeniu zostaną znacznie wzmocnione mozliwości tych okrętów w zakresie obrony przeciwpowietrznej tak znacznie Szwecji, jak i w ramach całego NATO.
Rathbane Group z siedzibą w Newry otworzyła wczoraj nowe biuro w Gdańsku, kontynuując rozwój swojej działalności w regionie.
Navantia świętuje kamienie milowe. Kładzie stępkę pod hiszpańską fregatę i rozpoczyna budowę kolejnej Hiszpańska stocznia z siedzibą w Ferrol połączyła jednego dnia dwa kluczowe momenty związane z budową okrętów. Odbyły się ceremonie związane z dwiema fregatami najnowszej serii F110, znanymi też jako typ Bonifaz. Pod Roger de Lauria (F112) nastąpiło położenie stępki, natomiast swój start miały prace nad Menéndez de Avilés (F113). Obie jednostki w przyszłości mają wchodzić w skład trzonu Królewskiej Marynarki Wojennej Hiszpanii (
Sektor energii pozyskiwanej z fal oceanicznych zmierza do komercjalizacji. Liczba przedkomercyjnych farm pływowych stale rośnie. W ostatnim czasie wdrożono kilka kolejnych pełnowymiarowych urządzeń. W ciągu najbliższych 5 lat zaplanowano uruchomienie serii instalacji o łącznej mocy 165 MW. W fazie realizacji jest 15 układów wykorzystujących falowanie do produkcji energii elektrycznej – wynika z danych zebranych przez Ocean Energy Europe (OEE) i opublikowanych w kwietniu 2025 r.
Bollinger Shipyards otrzymała rządowy kontrakt o wartości 951,6 mln USD na budowę pierwszego amerykańskiego nowego ciężkiego polarnego lodołamacza. W amerykańskich stoczniach to pierwsze takie zamówienia od prawie 50 lat. Jest to pierwszy z serii statek, który zostanie zbudowany w ramach programu U.S. Coast Guard polar security cutter (PSC) program.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO