4 września o poranku przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia zakotwiczył nowoczesny wycieczkowiec Mein Schiff 7. Była to jego druga z trzech zaplanowanych na ten sezon wizyt. Kolejny raz jednostka pojawi się w Gdyni 29 września.
Port Sztokholm wykonał ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonej żeglugi, inaugurując pierwsze w Szwecji lądowe połączenie energetyczne dla statków wycieczkowych. Obiekt ten umożliwia statkom podłączenie się do energii elektrycznej przy nabrzeżu, zmniejszając emisje i poziom hałasu. Ma to wzmocnić jego pozycję jako miejsca docelowego dla zrównoważonego ruchu pasażerskiego.
Podczas sesji „Common Ground: Port Association Dialogue” w czasie wrześniowej konferencji Seatrade Cruise Med w Maladze pięć europejskich i śródziemnomorskich stowarzyszeń portowych obsługujących operatorów statków turystycznych wydało wspólne oświadczenie o zobowiązaniu się do propagowania zrównoważonego wzrostu. Podczas 65. Zgromadzenia Ogólnego MedCruise, które odbyło się w Maladze w Hiszpanii, w ramach Seatrade Cruise Med 2024, Theodora Riga została wybrana na prezesa MedCruise.
Wycieczkowiec Mein Schiff 7, który dopiero w czerwcu tego roku został odebrany przez operatora i wszedł do eksploatacji, zawitał do Gdyni. To kolejna w porcie jednostka, która może pracować bezemisyjnie – na metanolu.
Wraz z nadejściem lata, sezon wycieczkowy w Gdyni rozpoczął się na dobre. Do portu zawijają kolejne jednostki o ogromnych rozmiarach. W tym tygodniu przy Nabrzeżu Francuskim zacumował po raz kolejny w tym roku Mein Shiff 1.
Fińska stocznia zakończyła trwające niemal dwa lata prace nad nowym statkiem pasażerskim, Mein Shiff 7. Zbudowany dla TUI Cruises, będącego częścią koncernu Royal Carribean, jest pierwszą jednostką tego rodzaju zbudowana w tym zakładzie napędzaną metanolem.
W fińskiej stoczni trwają przygotowania do rozpoczęcia prób morskich ekologicznego wycieczkowca napędzanego metanolem, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
W fińskim zakładzie odbyła się tradycyjna ceremonia wodowania przyszłego statku wycieczkowego Mein Shiff 7, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Podczas targów rejsowych w Fort Lauderdale na Florydzie brytyjski koncern Meyer zaprezentował koncepcję futurystycznego wycieczkowca, jaki mógłby przemierzać oceny za kilka dekad. Firma wykorzystała tu doświadczenie z budowy dwóch najnowocześniejszych technologicznie jednostek pasażerskich, jakie wyszły z jej stoczni.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”