Największy na świecie przewoźnik kontenerowy – szwajcarsko-włoski MSC – stopniowo wzmacnia swoją pozycję na Ukrainie poprzez przejmowanie kontroli nad całym łańcuchem logistycznym. Przedsiębiorstwo dąży do osiągnięcia przewag konkurencyjnych nad duńskim Maerskiem czy francuskim CMA CGM, którzy podobnie jak ono powoli powracają do portów tzw. Wielkiej Odessy (Odessa, Czarnomorsk i Piwdennyj).
W obliczu rosnących wymagań łańcucha dostaw, zmieniającej się sytuacji na rynku paliw oraz przeciążenia infrastruktury drogowej i portowej, coraz więcej firm poszukuje alternatywnych możliwości transportowych. Oferta intermodalna MSC Poland łączy transport morski, kolejowy i drogowy, aby zapewnić płynny przepływ Twoich towarów, jednocześnie wspierając cele zrównoważonego rozwoju.
Cały świat w ubiegłym tygodniu emocjonował się „przejęciem Kanału Panamskiego od Chińczyków” przez Amerykanów. Jest to duże uproszczenie, gdyż chodzi o dwa z pięciu istniejących tam terminali, a szlak ten w dalszym ciągu będzie zarządzany przez władze Panamy. W powszechnym obiegu umknęła dość ważna informacja, że dzięki transakcji CK Hutchinson-konsorcjum BlackRock-TiL (Terminal Investment Limited) MSC, gigant branży żeglugowej, stanie się nr 1 wśród operatorów portowych na świecie.
MSC (Mediterranean Shipping Company) to największy na świecie armator kontenerowy oraz globalny lider w branży logistyki i transportu. Mając ponad 50 lat doświadczenia oraz flotę liczącą 900 statków kontenerowych, MSC zawija do ponad 520 portów w 155 krajach, przewożąc rocznie ponad 27 milionów TEU (jednostek ekwiwalentu dwudziestostopowego kontenera).
Budowa Portu Zewnętrznego, powstanie Drogi Czerwonej i reorganizacja strukturalna – to zdaniem prezesa Piotra Gorzeńskiego fundamenty stabilnej przyszłości Portu Gdynia. W rozmowie z nami prezes wyjaśnia znaczenie tych inicjatyw dla wzmocnienia konkurencyjności portu w regionie.
Na blisko sześciohektarowej działce zlokalizowanej w zachodniej części Portu Gdynia, powstanie nowoczesny depot kontenerowy. Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał właśnie 20-letnią umowę dzierżawy z firmą MEDLOG Poland, będącą częścią grupy MSC, jednego z największych przedsiębiorstw żeglugowych na planecie.
Dzięki darowiznom i wsparciu międzynarodowym instytucja pomocowa Mercy Ships zbuduje kolejny statek, którego zadaniem będzie niesienie pomocy medycznej potrzebującym w Afryce Subsaharyjskiej.
MSC kontynuuje rozwój swoich usług kolejowego transportu towarowego. Niedawno linia uruchomiła nowe połączenie z i do polskich portów Gdyni i Gdańska. Usługa intermodalna zapewnia niezawodne dostawy kontenerów do i ze Euroterminalu Sławków, liczącego się węzła na Śląsku.
Na początku lutego br. została otwarta nowa baza kontenerowa w Porcie Gdynia pod nazwą Medlog Poland Sp. z o.o w ramach grupy MSC. To pierwsza inwestycja Medloga na polskim rynku, zapewniająca pełne zaangażowanie w sprzęt kontenerowy MSC i nie tylko. Dobra marka Portu Gdynia i budowa Portu Zewnętrznego przyciągają jak magnes nowych kontrahentów chcących aktywnie uczestniczyć w tworzeniu i rozwoju trudnego portowego biznesu.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim