Firma Matson, będąca jednym z największych amerykańskich przewoźników na Pacyfiku, złożyła w stoczni Philly Shipyard zamówienie o wartości blisko miliarda dolarów na budowę trzech nowych kontenerowców klasy Aloha. Przewoźnik planuje, by otrzymane nabytki zastąpiły obecnie wykorzystywane na Pacyfiku, które z kolei zostaną wdrożone do pracy na Alasce.
Amerykańskie linie kontenerowe Matson ogłosiły, że będą modyfikować trasy swoich statków, by te docierały z pomocą do Tonga. Firma przeznaczy także część swoich zysków na pomoc wyspiarskiemu państwu.
Członkowie Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) oraz grono naukowców ze 195 krajów, opublikują w poniedziałek pierwszy z czterech raportów, które mają zwrócić uwagę na rosnący wpływ metanu na ocieplenie atmosfery.
Koniec starego roku i początek nowego, to moment przełomowy w dalszym rozwoju międzynarodowego handlu i transportu morskiego. Tak znaczące wydarzenia jak: transformacja energetyczna, wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, nowo wybrany prezydent USA, odbudowa gospodarek po zniszczeniach dokonanych przez efekty pandemii Covid-19 i wiele innych przyczyn jak prowadzone wojny handlowe będą miały znaczący wpływ na to, co będzie się działo w kolejnych miesiącach i latach w gospodarce, w tym na rynku żeglugowym.
Drugi z dwóch statków typu con-ro klasy Kanalao dla armatora Matson został zwodowany w zeszłym tygodniu w stoczni General Dynamics NASSCO w San Diego w Kalifornii.
W czwartek (21 lutego) podczas cumowania w amerykańskim Oakland, doszło do poważnego uszkodzenia kadłuba kontenerowca S/S Matsonia. Z tego powodu ciężkie paliwo przedostało się do Zatoki San Francisco.
Największy kontenerowiec zbudowany w Stanach Zjednoczonych w tym tygodniu po raz pierwszy zawinął do portu w Honolulu. Jednostka będzie na stale kursować między USA a Hawajami.
Po fali znacznej konsolidacji w branży żeglugi kontenerowej trend ten może się zatrzymać na fuzji OOCL i China COSCO Shipping - twierdzi agencja Clarksons Research.
Po fali znacznej konsolidacji w branży żeglugi kontenerowej trend ten może się zatrzymać na fuzji OOCL i China COSCO Shipping - twierdzi agencja Clarksons Research.
Po fali znacznej konsolidacji w branży żeglugi kontenerowej trend ten może się zatrzymać na fuzji OOCL i China COSCO Shipping - twierdzi agencja Clarksons Research.
Złota passa trwa. Polski jacht WindWhisper 44 wygrywa regaty Palma Vela na Majorce
Z KPO zostaną przekazane środki na rozwój transportu intermodalnego w Polsce
STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sponsorem Głównym Polskiej Ligi Żeglarskiej
Ukraińskie drony zaatakowały terminal paliwowy w Noworosyjsku
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport