Drugi z dwóch statków typu con-ro klasy Kanalao dla armatora Matson został zwodowany w zeszłym tygodniu w stoczni General Dynamics NASSCO w San Diego w Kalifornii.
Nowy statek został ochrzczony jako „Matsonia”, kultowa nazwa w długiej historii Matsona, datowana na budowę pierwszego statku Matsona o tej nazwie w 1912 roku.
Matsonia jest drugim z dwóch nowych statków budowanych dla Matsona przez NASSCO, których łączny koszt to około 500 milionów dolarów. Będzie to czwarty z czterech nowych statków, które Matson wprowadzi do eksploatacji w latach 2018, 2019 i 2020.
Jednostki klasy Kanalao mają ładowność 3500 TEU, długość 870 stóp, szerokość 114 stóp, głębokość na 38 stop. Nazwane na cześć bóstwa oceanu czczonego w rodzimej hawajskiej kulturze, dwa statki Matson „Kanaloa Class” zbudowane w stoczni NASSCO zbudowane są na platformie statku 3500 TEU *. Matsonia dołączy do Lurline jako największe statki Matsona i największe statki con-ro, jakie kiedykolwiek zbudowano w Stanach Zjednoczonych.
Klasa Kanaloa należy również do najszybszych jednostek Matsona, z maksymalną prędkością 23 węzłów, zapewniając szybką obsługę na Hawajach z trzech terminali Matson na zachodnim wybrzeżu w Seattle, Oakland i Long Beach.
Oba nowe statki klasy Kanaloa będą miały zamknięty garaż z miejscem na około 500 pojazdów, a także dużą ilością miejsca na drobnicę. Będą także wyposażone w najnowocześniejszą zieloną technologię, w tym w oszczędny projekt kadłuba, bezpieczne dla środowiska zbiorniki, systemy balastowe słodkiej wody i pierwsze silniki dwupaliwowe 3 poziomu, które będą rozmieszczane w kontenerowcach regularnie obsługujących porty zachodniego wybrzeża USA.
- Jako dumna amerykańska firma nasza inwestycja w nowy statek to coś więcej niż utrzymanie wysokiego poziomu usług na Hawajach. Pomaga także generować znaczne korzyści ekonomiczne i szanse w społecznościach wokół Pacyfiku, gdzie ten statek będzie działał - powiedział Matt Cox.
Oczekuje się, że Matson przyjmie dostawę statku w czwartym kwartale 2020 roku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody