PMK
Największy kontenerowiec zbudowany w Stanach Zjednoczonych w tym tygodniu po raz pierwszy zawinął do portu w Honolulu. Jednostka będzie na stale kursować między USA a Hawajami.
Statek otrzymał nazwę Daniel K. Inouye na cześć jednego z byłych senatorów Stanów Zjednoczonych. Armatorem jednostki jest firma Matson, jeden z największych amerykańskich przewoźników na Pacyfiku. Kontenerowiec jest pierwszym z czterech, który zostanie wprowadzony na tę trasę w kolejnych 4 latach.
Wodowanie ważącej 51,400 ton jednostki odbyło się w czerwcu. Statek ma ładowność 3,6 tys. TEU, długość 260 metrów i może osiągnąć prędkość 23 węzłów.
Budowa Daniela K. Inouye oznacza początek prawie miliarda dolarów inwestycji w usługi transportowe na Hawajach przez Matson. Oprócz nowych jednostek planowana jest także rozbudowa terminalu i modernizacja obiektu Sand Island w Honolulu.
- Wszystkie cztery nowe jednostki zostały zaprojektowane specjalnie do obsługi Hawajów i zawierają szereg zielonych technologii, które pomagają chronić środowisko, w tym bardziej paliwooszczędne konstrukcje kadłuba, silniki dwupaliwowe, które można dostosować do użycia skroplonego gazu ziemnego (LNG) - podał Matson w komunikacie prasowym.
- Te nowe statki są przyszłością żeglugi na Hawajach i zapewnią naszym klientom nowy poziom wydajności i niezawodności - powiedział Matt Cox, prezes i dyrektor generalny Matson.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania