Kwiecień to kolejny miesiąc, w którym dochodziło do groźnych ataków na statki handlowe, które w mniejszej ilości, ale nadal kontynuują swoje podróże przez Morze Czerwone oraz Zatokę Adeńską. Jak podają międzynarodowe źródła analityczne, w tym Clarksons Research takich przejść statków w zależności od ich typów jest o wiele mniej niż wcześniej. Chodzi o spadki rzędu od około 70 % do nawet 90 % statków różnych typów przepływających mniej przez te niebezpieczne rejony w stosunku do okresu grudnia 2023 roku.
Oficjalny partner logistyczny Igrzysk Paryż 2024, Grupa CMA CGM, globalny gracz w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, lotniczych i logistycznych, wykorzysta wiedzę ekspercką 180 tys. pracowników, aby sprostać wyzwaniu organizacji największego wydarzenia sportowego na świecie.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Zbliża się kolejna edycja "Dynamic Mongoose". Jest to jedno z cyklicznych przedsięwzięć międzynarodowych NATO, w ramach którego siły morskie na Morzu Północnym ćwiczą działania w związku ze zwalczaniem okrętów podwodnych (Anti-Submarine Warfare, ASW).
Na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej doszło do szeregu ataków bojowników Huti na statki. Siły amerykańskie i włoskie notują kolejne zestrzelenia pocisków i dronów, niemniej pojawiają się informacje o trafieniu masowca.
Połączone Siły Zadaniowe 150 (Combined Task Force 150, CTF-150) pod kanadyjskim dowództwem podsumowały zakończoną 14 kwietnia operację pk. "Crimson Barracuda", mającą na celu zwalczanie przemytników narkotyków na Oceanie Indyjskim, Morzu Arabskim i w Zatoce Omańskiej. Podkreślają tu zaangażowanie państw w walkę z narkobiznesem i powstrzymywanie działalności przestępczej.
24 członków załogi przejętego przez Iran kontenerowca MSC Aries ma wkrótce odzyskać wolność. Iran przymierza się do ich zwolnienia i ekstradycji.
W chińskiej stoczni Wuchang Shipbuilding Industry Group Company mieszczącej się w Wuhan odbyła się ceremonia wodowania okrętu podwodnego typu Hangor zbudowanego dla Marynarki Wojennej Pakistanu. To pierwszy okręt nowej serii, budowany w ramach chińsko-pakistańskiego partnerstwa, którego celem jest wzmocnienie podwodnego potencjału Pakistanu.
Celem przyspieszenia transformacji energetycznej zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej, CMA CGM i Bpifrance tworzą fundusz mający wesprzeć zmiany, jakie mają zajść w francuskim sektorze branży morskiej.
SEA Europe, stowarzyszenie reprezentujące europejski przemysł technologii morskich, obejmujące stocznie i producentów sprzętu morskiego, przedstawiło w Parlamencie Europejskim swoje zalecenia polityczne dotyczące strategii przemysłu morskiego.
Wielka akcja antynarkotykowa Guardia Civil. Zatrzymano sześć łodzi wyładowanych narkotykami
Wybrano stocznię do budowy nowego statku do transportu rakiet kosmicznych
W Świnoujściu odbędzie się 16. Baltic Business Forum pod hasłem „Współpraca dla odbudowy Ukrainy”
Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
Na statku, który uderzył w most w Baltimore, wysadzono zalegające od tygodni elementy konstrukcji. Kontenerowiec jest wolny
„Budując morskie kolosy. Fotografie Tercjana Multaniaka”. Niezwykła wystawa pod pokładem statku-muzeum „Sołdek”