Rada Nadzorcza Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. rozstrzygnęła konkursy na stanowiska prezesa i członka zarządu spółki. Po przeprowadzonych rozmowach, zdecydowano o powierzeniu tych funkcji kolejno Piotrowi Redmerskiemu oraz Arturowi Krasińskiemu.
Jak poinformował sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, wiceminister Arkadiusz Marchewka, został odwołany zarząd Stoczni Szczecińskiej "Wulkan" Sp. z o.o. Zapowiedział, że odbędzie się tam audyt i kontrola wszystkich działań, które wcześniej były w niej podejmowane.
Polska Żegluga Bałtycka w dalszym ciągu pozostaje bez prezesa. Do ogłoszonego z końcem stycznia konkursu stanęło dwóch kandydatów, ale ich aplikacje zawierały błędy formalne. Spółka rozpisze kolejny konkurs.
Na stronie Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” sp. z o.o. opublikowano informacje o nowym składzie rady nadzorczej.
Po zeszłotygodniowym odwołaniu z funkcji prezesa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, spółka opublikowała ogłoszenie o konkursie na to stanowisko.
Nowa rada nadzorcza Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, powołana w ubiegłym tygodniu, odwołała z funkcji prezesa spółki Andrzeja Madejskiego oraz pozostałych członków zarządu PŻB.
Ukazała się nowa publikacja dotycząca spraw i dziedzin związanych z branżą oraz gospodarką morską. Jej autorem jest Radosław Marciniak, autor szeregu publikacji i analiz dotyczących spraw morskich, a także prezes PŻB Offshore Sp. z o.o.
Prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Andrzej Madejski opowiedział w mediach m.in. o planach związanych z przyjęciem do eksploatacji nowych jednostek, a także o niezrealizowanym planie uruchomienia sezonowego połączenia Kołobrzeg – Bornholm.
PŻB Offshore Sp. z o.o. oraz SeaZip Offshore Services podpisały umowę konsorcjum. Uprzednio strony podpisały list intencyjny o współpracy w Harlingen w Holandii, sygnowany przez Radosława Marciniaka, Prezesa Zarządu PŻB Offshore oraz Jana Reier Arendsa, Dyrektora Generalnego SeaZip Offshore Services.
W małej stoczni Visentini koło Chioggi na północy Włoch stoi prawdziwy olbrzym: ma 216 metrów długości, osiem pokładów, pomieści 150 ciężarówek i 200 samochodów osobowych oraz tysiąc pasażerów. Zwodowany został na początku kwietnia, obecnie trwają prace wykończeniowe. Obserwowała je na miejscu polska delegacja. – To jest początek dużego procesu modernizacyjnego Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – powiedział PAP wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.
Equinor wraz z partnerami zainwestują miliard dolarów celem inwestycji w wydobycie gazu na Morzu Północnym
DNV potwierdza oszczędność energii na pierwszym na świecie statku wyposażonym w WindWings
W Gdyni wręczono żeglarskie nagrody
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków