Polska Żegluga Bałtycka w dalszym ciągu pozostaje bez prezesa. Do ogłoszonego z końcem stycznia konkursu stanęło dwóch kandydatów, ale ich aplikacje zawierały błędy formalne. Spółka rozpisze kolejny konkurs.
Od kiedy 27 stycznia z funkcji prezesa Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, operatora Polferries, odwołany został Andrzej Madejski, na czele spółki stoi Bartłomiej Mroczkowski, delegowany przez radę nadzorczą. Dwa dni po odwołaniu Madejskiego rozpisany został konkurs, który miał wyłonić nowego prezesa. Zgłoszenia można było nadsyłać do 14 lutego. Jak poinformowało Polskie Radio Koszalin, konkurs zostanie jednak unieważniony.
– Zespół po analizie złożonych dokumentów uznał, że obie aplikacje zawierają błędy formalne, które uniemożliwiają rekomendowanie tych wniosków radzie nadzorczej do kolejnej tury polegającej na prowadzeniu rozmów kwalifikujących – przekazał radiu wiceprzewodniczący rady nadzorczej Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Piotr Szczygielski.
W związku z fiaskiem konkursu, zostanie on unieważniony. Prawdopodobnie na początku przyszłego tygodnia ogłoszony zostanie kolejny. Możliwe, że staną do niego ci sami kandydaci po uzupełnieniu formalności.
[AKTUALIZACJA]
Na stronie BIP Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jest opublikowane ogłoszenie o wszczęciu nowego postępowania kwalifikacyjnego na prezesa spółki. Zgłoszenia można nadsyłać do 6 marca.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland