RensenDriessen Shipbuilding & Shipbrokers wkracza na rynek głębokomorski, pośrednicząc w sprzedaży dwóch pełnomorskich tankowców do transportu LNG, o pojemności 20 000 m3. Statki dwupaliwowe, w pełni zgodne z normami IMO Tier III, zostaną zbudowane w wybranej chińskiej stoczni i dostarczone w 2027 roku.
Amerykańskie Biuro Żeglugi (ABS) udzieliło wstępnej aprobaty technicznej (AiP) firmie Overseas Shipholding Group, Inc. (OSG), właścicielowi Aptamus Carbon Solutions, dla wstępnej koncepcji barki przeznaczonej do przewozu skroplonego dwutlenku węgla (LCO2).
Należący do HD Hyundai Shipbuilding zakład stoczniowy w Ulsan rozpoczął statku przeznaczonego do przewozu skroplonego dwutlenku węgla (LCO2). Ma to być pierwsze przedsięwzięcie tego rodzaju w koreańskim przemyśle stoczniowym.
Biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting z siedzibą w Gdańsku zaprezentowało swoją koncepcję ekologicznego statku przeznaczonego do transportu ciekłego dwutlenku węgla CO2. RMDC 4580 LCO2 Carrier 12000m3 ma wpisywać się w koncepcje dekarbonizacji żeglugi, wykorzystując nowoczesne rozwiązania związane z wykorzystaniem nisko- i zeroemisyjnych środków napędu. W ten sposób jednostka transportowa ma jednocześnie wykonywać obowiązki zgodnie z przeznaczeniem oraz pozostawać przyjazną środowisku naturalnemu.
Japońskie firmy dążą do ujednolicenia specyfikacji i projektów statków w celu realizacji projektu międzynarodowego transportu skroplonego CO2 (LCO2) na dużą skalę począwszy od 2028 roku. Wykorzystując technologie i doświadczenie konstrukcyjne Mitsubishi Shipbuilding i Nihon Shipyard pracują nad stworzeniem infrastruktury dla morskich przewoźników LCO2, dążąc do ujednolicenia jej z transportem lądowym.
Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek