Po ataku i zatopieniu przez bojowników Huti drugiego, na początku lipca, masowca, rosną niepokoje związane z losem jego załogi. Nim Eternity C zatonął, marynarze, którzy przeżyli atak, opuścili pokład i los kilkunastu z nich pozostaje na ten moment nieznany. W dodatku istnieje zagrożenie, że trafią do niewoli napastników. O aktualnej sytuacji stale informuje dowództwo międzynarodowej operacji EUNAVFOR Aspides. Z kolei Huti opublikowali materiał wideo z zatopienia wspomnianego statku.
Dowództwo europejskiej operacji EUNAVFOR Atalanta poinformowało o uwolnieniu jemeńskiej łodzi rybackiej Al-Najma, która została porwana przez piratów nieopodal somalijskiego wybrzeża. W efekcie porywacze mieli porzucić jednostkę, którą natychmiast zajęły się siły koalicji.
CRIST Offshore chce włączyć się do aktywnego działania w polskim offshore wind. W tym celu musi jednak pozyskać zaufanie deweloperów, którzy wymagają doświadczenia na rynku energetyki wiatrowej. Choć zakład ma pokaźne portfolio z pokrewnego sektora oil&gas, to nie może pochwalić się jeszcze równie dużym dla offshore wind bo... brakuje zaufania ze strony deweloperów. O błędnym kole, w jakim znalazł się zakład, i jedynym sposobie na jego przerwanie, opowiada członek zarządu CRIST Offshore Andrzej Czech.
Wind Energy Hamburg 2024 przyniosło wiele pozytywnych wieści dla branży energii odnawialnej. Ciekawą informacją jest ogłoszenie strategicznego partnerstwa między firmami CO-MADE Sp. z o.o. i Synergy Engineering B.V. Obie firmy postanowiły połączyć siły, aby wspólnie wzmocnić polski łańcuch dostaw w sektorze morskiej energetyki wiatrowej (offshore wind). Celem tej współpracy jest wprowadzenie na rynek zaawansowanych rozwiązań w zakresie sprzętu instalacyjnego i transportowego niezbędnego do budowy morskich farm wiatrowych.
Służby ratunkowe, osłaniane przez okręty europejskiej operacji EUNAVFOR Aspides, rozpoczęły kolejną próbę odholowania greckiego tankowca MV Delta Sounion, który 21 sierpnia został uszkodzony w wyniku ataku przeprowadzonego przez jemeńskich bojowników Huti. Wcześniej akcję uniemożliwiła obawa przez ich dalszą, agresywną działalnością. Od momentu ataku statek pozostaje zacumowany i wciąż mają na nim miejsce pożary. Zdaniem służb zagrożenie wyciekiem jest wciąż znaczne.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku ożywają po niedawnej globalnej zapaści na rynkach wywołanej obawami o możliwe "twarde ladowanie" w gospodarce USA. Z pola widzenia graczy nie schodzi rozwój sytuacji na Bliskim Wschodzie i spodziewanego odwetowego ataku Iranu na Izrael - podają maklerzy.
Masowiec Abdullah, który 14 kwietnia został wypuszczony przez somalijskich piratów po zapłacie 5 mln dolarów okupu znalazł się na bezpiecznych wodach. Dowództwo operacji Unii Europejskiej EUNAVFOR Atalanta potwierdziło, że zarówno statek, jak i 23 członków jego załogi jest bezpiecznych.
Obok agresywnej działalności bojowników Huti z Jemenu na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej zagrożenie dla żeglugi stwarzają somalijscy piraci, którzy w ostatnim czasie uaktywnili się na wielką skalę. Stanowią niebezpieczeństwo dla statków chcących pokonać trasę morską prowadzącą przez "Róg Afryki", bądź też zmierzając na trasie żeglugowej na Oceanie Indyjskim. Nie brakuje przy tym zarzutów o nieskuteczność międzynarodowych sił morskich mających chronić żeglugę w rejonie.
Ubezpieczenia są nieodzownie związane z bezpieczeństwem. Dlatego też uczestnicy konferencji Offshore Wind 2.0 pochylili się także nad statystykami dotyczącymi awaryjności komponentów morskich farm wiatrowych, ale także polityki bezpieczeństwa na poszczególnych szczeblach realizacji projektów.
Jemeńscy bojownicy Huti mieli rozszerzyć zakres swoich działań i obok ataków z użyciem dronów i rakiet na statki oraz okręty zaczęli atakować także infrastrukturę podwodną. Przynajmniej jedna linia światłowodowa miała zostać uszkodzona. Oznacza to zupełnie nowy wymiar zagrożeń, dotykający nie tylko międzynarodowej żeglugi.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji