Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Gaz-System poinformował w mediach społecznościowych o trwających pracach przy planowanym terminalu FSRU, który ma dostarczać nawet 6 mld m3 gazu ziemnego rocznie. W ten sposób nie tylko zostanie wzmocnione bezpieczeństwo energetyczne Polski, ale też zostanie otwarta droga dla jej roli jako dystrybutora tego surowca dla całej Europy Środkowo-Wschodniej.
W dobie globalizacji i dynamicznie zmieniających się kierunków handlu, Japonia – czwarta co do wielkości gospodarka świata – staje się jednym z najbardziej perspektywicznych rynków dla polskich eksporterów. Tegoroczna misja gospodarcza Portu Gdańsk, która odbędzie się 27 listopada 2025 r. w Tokio, może stać się katalizatorem dla rozwoju polsko-japońskich relacji handlowych. Dla strony japońskiej to możliwość rozpoznania potencjału inwestycyjnego oraz budowania nowych kanałów dystrybucji towarów na rynku unijnym.
We wtorek w stoczni Hyundaia w Korei Południowej ruszyła budowa jednostki FSRU, czyli pływającego terminalna gazowego, który pracować będzie w Zatoce Gdańskiej - poinformował wiceprezes Gaz-Systemu Adam Bryszewski. Dodał, że pierwszy gaz z terminala ma popłynąć w 2028 r.
W japońskim porcie Hakata odbyła się procedura bunkrowania LNG ze statku na statek (Ship-to-Ship, STS). Przeznaczony do tego KEYS Azalea bunkrował dla wycieczkowca Asuka III, prezentowanego jako jeden z najbardziej ekologicznych, jakie obecnie pływają po japońskich wodach.
W naszej publikacji Czarter na czas w świetle common law oraz Reguł Hague-Visby, omówiliśmy bazowe relacje pomiędzy stronami umowy czarteru na czas (armatorem i czarterującym) oraz złożone interakcje prawne postanowień umowy czarterowej, a regułami przewozowymi Hague-Visby.
W japońskiej stoczni Hiroshima Shipbuilding odbyła się 17 czerwca wyjątkowa uroczystość chrztu nowego statku w barwach Ocean Network Express. Wynikało to z faktu, że w skład floty wszedł statek nazwany na cześć nie tylko portu, do którego zawijają kontenerowce przewoźnika, ale też głównej siedziby firmy.
A.P. Moller – Maersk od 1996 uczestniczy w programie udostępniania statków amerykańskiej administracji do transportu sprzętu wojskowego. Firmy żeglugowe zarabiają na tym duże pieniądze. Obecnie w programie znajdują się 23 statki powiązane z Maerskiem.
W południowokoreańskiej stoczni mieszczącej się w Geoje odbyła się 12 marca br. uroczystość cięcia blach pod osiem nowych statków do transportu LNG. Będą one transportować gaz dla QatarEnergy, pozostając własnością i zarazem krajowego przewoźnika morskiego, Qatar Gas Transport Company (Nakilat).
W systemie prawa angielskiego przez „demurrage” (przestojowe) rozumiemy ustaloną, expressis verbis, w czarterze na podróż, karę umowną (określoną „sztywno” /ryczałtowo kwotowę odszkodowania), którą czarterujący zobowiązany zostaje do zapłaty na rzecz armatora z tytułu przekroczenia przez czarterujących okresu ładowania ( „lay-time”„laytime”).
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO