"Bezpieczeństwo transportu intermodalnego — szanse i zagrożenia" - to temat konferencji zorganizowanej przez Polski Rejestr Statków. Wnioski z dyskusji są proste - w branży intermodalnej potrzebne są inwestycje w infrastrukturę, automatyzację, ale krytycznie ważne jest też podnoszenie kompetencji pracowników na wszystkich etapach procesów logistycznych. Ciekawym wątkiem była dyskusja o tym, czemu... ze statków spadają kontenery i czemu nikt tego nie raportuje.
Baltic Hub podsumował jedno z najważniejszych przedsięwzięć na swoim terenie, budowę głębokowodnego nabrzeża T3. Trzy lata intensywnej pracy mają zaowocować wzrostem przeładunków oraz przepustowością największego portu na Bałtyku.
Do Portu Gdańsk prowadzi w tej chwili zaledwie jedna linia kolejowa. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój portu, ale też kwestie bezpieczeństwa, konieczna wydaje się budowa kolejnej, która zapewni alternatywną drogę transportu ładunków i zwiększy jego bezpieczeństwo. W Kapitanacie Portu Gdańsk podpisane dzisiaj zostało porozumienie między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk i PKP PLK na opracowanie koncepcji poprawy dostępu kolejowego i drogowego do Portu Północnego. To pierwszy krok do budowy nowej linii kolejowej.
Za nami 12. edycja TransLogistica Poland, największych targów transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczne wydarzenie po raz kolejny udowodniło, że Polska staje się kluczowym centrum logistycznym regionu – zarówno pod względem infrastruktury, jak i współpracy międzynarodowej. Polskie porty po raz kolejny pokazały się pod wspólnym szyldem, Ports of Poland.
Grupa CMA CGM ogłosiła podpisanie umowy nabycia 20% udziałów w Eurogate Container Terminal Hamburg (CTH). To strategiczna decyzja jednego z największych armatorów na świecie, która wzmacnia jego obecność w jednym z kluczowych portów Europy Północnej.
Stena Line ogłosiła, że przejmuje spółkę NLC Ferry, operatora linii Wasaline, obsługującego połączenie między szwedzkim portem Umeå i fińską Vaasą.
Spółka Loconi Intermodal poinformowała, że dotychczasowa prezes zarządu firmy Lidia Dziewierska zrezygnowała ze stanowiska. Nowym prezesem został Niels Jakobsgaard Andersen.
Największy na świecie przewoźnik kontenerowy – szwajcarsko-włoski MSC – stopniowo wzmacnia swoją pozycję na Ukrainie poprzez przejmowanie kontroli nad całym łańcuchem logistycznym. Przedsiębiorstwo dąży do osiągnięcia przewag konkurencyjnych nad duńskim Maerskiem czy francuskim CMA CGM, którzy podobnie jak ono powoli powracają do portów tzw. Wielkiej Odessy (Odessa, Czarnomorsk i Piwdennyj).
Na terenie budowy terminalu intermodalnego w Centrum Logistycznym Portu Gdynia zakończono ważny etap prac związany z przebudową sieci ciepłowniczej wysokich parametrów należącej do OPEC. To jeden z kluczowych elementów infrastrukturalnych w mieście, odpowiadający za dostawy ciepła do dużej części Gdyni. Prace stanowiły niezbędny krok w realizacji inwestycji, która w przyszłości ma stać się jednym z najważniejszych węzłów logistycznych na Pomorzu.
Zakończyła się budowa ostatniego brakującego fragmentu drogi ekspresowej S3. Kierowcy mogą już przejechać nową trasą od Świnoujścia aż po granicę z Czechami w Lubawce. To wydarzenie o ogromnym znaczeniu nie tylko dla kierowców i transportu drogowego, ale przede wszystkim dla zespołu portów Szczecin–Świnoujście, który zyskał pełne, nowoczesne połączenie z siecią europejskich korytarzy transportowych.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny