Damen Shipyards zwodował właśnie drugi w pełni elektryczny holownik RSD-E 2513. Jednostka pracować będzie w porcie Antwerpia-Brugia, gdzie pływa już holownik na wodór, a wkrótce dołączy do niego holownik metanolowy.
Bogaty w wydarzenia weekend miała załoga frachtowca Trito Navigator. W piątek przypłynął on do Gdańska, w sobotę wypłynął w dalszą podróż, w niedzielę utknął na mieliźnie w duńskim Nyborgu.
W efekcie działań władz lokalnych, stanowych służb i kapitanatu portu w celu stworzenia tymczasowego kanału o dużym zanurzeniu, kolejne duże statki opuszczają Baltimore. Od momentu katastrofy, gdy zawalił się most Francis Scott Key, wiele statków spędziło przymusowo w porcie kilka tygodni, oczekując na przywrócenie żeglowności na rzece Patapsco.
Trwają pracę na budowie elektrowni CCGT Grudziądz. Pod koniec marca do Portu Gdańsk statek Chipolbroku, Chipol Changjiang, dostarczył ważący 300 ton element obiektu, który następnie z użyciem barki przetransportowano na miejsce przeznaczenia, gdzie 10 kwietnia został przejęty przez robotników zaangażowanych w to przedsięwzięcie budowlane.
Kotug International B.V. wybrał kontenerowe rozwiązanie magazynowania energii EST-Floattech z serii Octopus dla E-Pusher 1 (typ M). Na pokładzie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego pchacza znajduje się kontener z systemem akumulatorów EST-Floattech, który ma zaspokoić wszelkie potrzeby energetyczne statku. E-pusher Type M to innowacyjny, bezemisyjny pchacz, który transportuje ładunki na śródlądowych drogach wodnych, a jego konstrukcja rewolucjonizuje sposób magazynowania i dystrybucji energii w przemyśle morskim.
34-letni obywatel Gruzji wjechał toyotą na plażę w Jelitkowie, zakopał się w piachu i nie mógł wyjechać. Uszkodził też chodnik i krawężnik. Funkcjonariusze policji ukarali go dwoma mandatami na łącznie 10 tys. zł i 8 punktami karnymi.
Rosną statystyki incydentów związanych z cumami. Szczególnie narażone są wycieczkowce i inne duże statki.
Od czasu, gdy Szwecja oficjalnie przystąpiła do NATO 7 marca tego roku, okręty Stałego Zespołu Okrętów NATO Grupa 1 (SNMG-1) i Stałego Zespołu Okrętów Przeciwminowych NATO Grupa 1 (SNMCMG-1) odbyły pierwsze wizyty w porcie w Sztokholmie, cementujące relacje z nowym państwem członkowskim. Wizyty są okazją do wymiany doświadczeń między kadrą morską Szwecji i pozostałych krajów. Najnowszym gościem na szwedzkich wodach był niemiecki okręt FGS Donau, będący jednostką flagową SNMCMG-1.
Dwa elektryczne holowniki weszły w wyposażenie portu w Vancouver, co stanowi ważny kamień milowy dla rozwoju największego portu w Kanadzie. Towarzyszyło temu 10 kwietnia br. uroczyste wydarzenie z udziałem mieszkańców, urzędników, pracowników miejskich i portowych, a także przedstawicieli branży morskiej. Jednostki rozpoczną regularną działalność w maju i będą wykorzystywać czystą energię z sieci hydroelektrowni Kolumbii Brytyjskiej.
Dwa tygodnie po katastrofie w Baltimore, gdzie statek uderzył w przęsło mostu Francis Scott, w wyniku czego doszło do jego zawalenia, prawie doszło do podobnej sytuacji w Nowym Jorku. Kontenerowiec APL Qingdao (IMO 9461893) doznał awarii, lecz tym razem nikomu nic się nie stało.
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem
Minister Marzena Czarnecka zapewnia: Prąd z atomu w 2035 roku
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Debata na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym: Państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Baltic Hub: baza instalacyjna dla morskich farm wiatrowych będzie pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji